Eesti Arengufondi juhatuse esimehe Ott
Pärna sõnul pole Eesti Nokia leidmine tõenäoline seni, kuni otsitakse
midagi abstraktset.
„Mida ma oma mõttekäiguga öelda tahan on see, et senikaua, kuni me otsime oma Nokiat kui midagi abstraktset, ei ole selle leidmise tõenäosus kuigi suur. Peame olema Nokia müüdimurdjad. Selleks, et mõista oma tegelikke võimalusi, võimalikke konkurentsieeliseid ja läbilöögivõimelisi turunišše, peame minema oluliselt sügavamale, kui seda on interpreteerimine ettevõtete nimede, makromajanduse numbrite ja muu sellisega,“ rääkis Pärna.
Tema sõnul peaks majanduskasvu prognoosimine tuginema selle taga olevatel fundamentaalnäitajatel (nagu majandusstruktuur, sektoraalsed arengud ja tööjõu potentsiaal), ka konkurentsivõimeliste turuniššide otsimine peab minema palju sügavamale, kui seda on kuulsate ettevõtete nimedega soleerimine. „Me peame aru saama, kuidas on erinevates sektorites globaalsed väärtusahelad ajas muutunud. Kuhu erinevad valdkonnad liiguvad ning olema valmis muutunud keskkondades oma võimalusi nägema ja kitsaid nišše hõivama. Usun, et meie võimalus on pigem erinevates digitaalsetes teenustes, mida kas mobiilivõrgu või interneti abil kasutajateni viia, kui seda on seadmete tootmine.“ Viimast teevad nii öelda Vana-Maailma ettevõtted juba mõnda aega suuremas osas Aasia maades, lisas Pärna.
Üks on selge, Eesti Nokiate leidmine on ikka suurelt ja targalt mõtlevate ettevõtjate kätes. „Juba kadunud Lennart Meri üles 1999. a Hansapanga majanduskonverentsil, et “Eesti president ei pea otsima Eesti Nokiat ... Eesti ettevõtjad peavad igaüks ise otsima, otsima vähemalt kuut Nokiat aastas.”“ Ta rääkis, et mida rohkem on meil visioonikaid ning riskialteid ettevõtjaid ja suurem kiirus, millega neid koolidest peale kasvab, seda suuremaks muutub oma Nokiate leidmise ja edukuse tõenäosus.
„Ja kui soomelikult “ühe suure Nokia” tekitamine on pigem juhuste kokkulangemine, siis väikeste oma Nokiate tekitamine süsteemse töö tulemusena on väikeriigile realistlikum ja ka vähem riskantne tee,“ ütles Pärna ning lisas: „Kõiki mune ühes korvis hoida on riskantne. Selles mõttes võiks eeskujuks seada pigem Taani, kus rahvusvaheliselt konkurentsivõimeliste sektorite ja ettevõtete arv on suurem.“
Seotud lood
Skype Eesti tegevjuht Sten Tamkivi vastas
aripaev.ee päevaküsimusele, mida olete Teie teinud Eesti Nokia loomiseks, et
Skype ei ole Eesti Nokia, see on Eesti Skype.
MTV Eesti juht Karoli Hindriks möönis, et
Eesti Nokia on noored inimesed, kes võrreldes Lääne-Euroopa noortega teevad
palju varasemas eas vastutavatel kohtadel tööd.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.