• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 14.02.08, 14:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Marina Laikjõe: Eestis saab kogemuste eest peksa

Dv.ee lugejate küsimustele vastanud TEZ Touri juht Marina Laikjõe ütles, et erinevalt muust maailmast, kus erialast kogemust kõrgelt hinnatakse, saab Eestis selle eest peksa.
Aripaev.ee vahendab skandaalsele TEZ Touri juhile Marina Laikjõele esitatud küsimusi ja tema vastuseid ka eestikeelsele lugejale.
Marina, ega te ei solvunud, kui Novatours nimetas TEZ Touri täielikuks nulliks? Kuidas tõestate, et see nii ei ole?
TEZ on väga tugev ettevõte, mida ta on juba ka paljudel Ida-Euroopa turgudel tõestanud. Rahvusvahelise kontserni mahtude juures, mis mullu teenindas 1,2 miljonit turisti, pole Eesti turul vaja tulemusi kaua oodata. Töötame, et pakkuda parimaid hindu ja kvaliteeti.
Ajalehtedes kirjutati, et olete mõned turismifirmad juba põhja lasknud. On see tõsi?
Tõsi on see, et olen asutanud ning nullist üles töötanud kolm turismifirmat, kaks neist püsivad siiamaani edukalt turul. Vabandage, et end nüüd pisut kiidan. Tõsi on ka see, et olin esimene, kes hakkas organiseerima tšarterreise Sharm-el-Sheiki. Esimesena Eestis hakkasin korraldama ka pikki tšarterreise Goasse, mis asub Indias. Need on faktid. Aga jätan omale õiguse valesüüdistusi mitte kommenteerida.
Eesti turismiturul ei paku keegi midagi uut, või kui, tuleb välja lennata Riiast, Helsingist ja Peterburist. Olen kuulnud, et teiegi hakkate pakkuma Türgi ja Egiptuse reise. Kas te ei arva, et see on liiast? Kuhu jäävad Mauritius, Seišellid, Kariibid ja muu?
TEZ Touril on oma esindused Tais, Dominikaani vabariigis, Kuubal, Maldiividel. Pakume turistidele kõiki neid reisisihte. Asi on ajas, kuid Türgi ja Egiptus, need on peamised kuurordid, kõige lähem tee meie maalt päikese alla. Kõigil vähegi tõsisematel reisikorraldajatel tuleb turul pakkuda seda, mida neilt oodatakse.
Kas vastab tõele, et teie hinnad tulevad madalamad kui teistel reisikorraldajatel?
Toode tuleb ühemõtteliselt parem. Mis puudutab hindu, siis TEZ Touril kui suurfirmal on võimalik pakkuda väga soodsaid hindu väljaspool hooaega. Selgitan: näiteks Türgis ja Kreekas on tipphooaeg juulis ja augustis, kui seal puhkab kogu maksujõuline Lääne-Euroopa. See mõjutab hindu, need tõusevad. Järelikult pole probleemiks mitte hinnad, vaid hotellikohad. Aga väljaspool tipphooaega, nii aprillis, mais kui oktoobris, saab TEZ Tour hotellidest märkimisväärset allahindlust.
Kuidas saavad turismifirmad müüa Egiptuse reise 2990 krooniga, kui ainuüksi odavaim lennupilet maksab 5000 krooni? Kust tuleb reisikorraldajate kasum?
Lennuk tellitakse kogu hooajaks. Selle eest tuleb maksta. Kui lennukisse jääb vabu kohti, alandab müügiga kimpu jäänud reisikorraldaja hindu ning müüb alla omahinna. Lennuk peab ju nii või teisiti õhku tõusma. Parem siis juba 3000 krooni eest kui tühjalt. Sel moel ei teeni reisikorraldaja kasumit, vaid vähendab kahjumit. Teiseks jääks ta tühjalt lennates ilma ka kliendist, kes tooks kasu tulevikus. Väike reisikorraldaja tõesti kaotab, ent suur rahvusvaheline kontsern kannatab madala hinna välja ning kokkuvõttes isegi võidab.
Keda peate oma peamiseks konkurendiks?
Kuna TEZ Tour on n-ö reiside vabrik ega tegele ise jaemüügiga, peame oma konkurentideks kõiki Eesti turul tegutsevaid reisikorraldajaid. Seevastu turismiagentuurid on meie jaoks partnerid.
Milliseid klientide õigusi turismifirmad teie hinnangul rikuvad? Kas TEZ Tour hakkab neist millegagi erinema? Mida võtate ette, et konkurentidest erineda?
Kliendi peamiseks õiguseks on saada see, mille ta on ostnud. TEZ Tour garanteerib puhkuse kvaliteedi tänu sellele, et omab kõigis maades, kuhu turiste viib, oma esindusi. Need pole kohalikud partnerid, vaid TEZ Touri enda inimesed, kes kohapeal klientide probleeme viivitamatult lahendama hakkavad. Sel moel vastutame oma turistide eest. Sellega erinemegi konkurentidest.
TEZ Tour on hiigelsuur firma oma hotellide, autobusside ja muuga. Mida pakub talle pisike Eesti turg, on see üldse vajalik? Mida loodate siit teenida?
TEZ Tour on kahtlemata hiigelsuur rahvusvaheline firma, mis pidevalt areneb. Tal on oma strateegilised eesmärgid erinevatel maailma turgudel. Sealhulgas ka Balti riikides. Seetõttu oli täiesti loomulik, et töötades juba Lätis ja Leedus, laienes ettevõte ka Eestisse. Siin tahame saada reisikorraldajaks number 1.
Praegu on majanduslangus, aga teie lähete uuele turule. Olete ikka oma sammu ratsionaalselt läbi mõelnud? Ei karda?
Kontsern õppis enne siia tulekut turgu põhjalikult tundma ja valis sisenemiseks parima hetke. Asi on selles, et TEZ Tour pole vahendaja. Ta on Eesti ainus reisikorraldaja, kes tegeleb vaid oma põhitegevusega, milleks on kvaliteetsete reiside organiseerimine. Neid reise müüvad turismiagentuurid.
Marina, meenutage palun, mitu kriminaalasja teie tegevuse uurimiseks alustatud on? Dv.ee lugejal läheb nende kokkuarvamine sassi.
Arvestage ikka ise, sest minule meenub vaid üks ja seegi lõpetati tõendusmaterjali puudumise tõttu. Seejuures tahan meelde tuletada, et igaühel on õigus kaasinimest ükskõik milles süüdistada. Mind pole kunagi süüdi tunnistatud ega kohtu ette kutsutud. Seda fakti on lihtne kontrollida.
Miks mina, lihtne Eesti elanik, kes tahab päikese alla puhkama minna, pean skandaalse minevikuga juhiga TEZ Touri valima?
Tõenäoliselt seetõttu, et erinevalt teistest operaatoritest pakub TEZ Tour kvaliteeti kliendisõbraliku hinnaga. Noh, ja mina nimetaksin seda, mida teie skandaalseks minevikuks peate, rikkalikuks kogemuseks ja professionaalsuseks turismi valdkonnas.
Arvestades eelnevaid rünnakuid, tundub, et turismisektoris pole just lihtne töötada. Öelge, mis on Eesti turismiturul kõige ohtlikum, ebameeldivam ja probleemsem?
On tõsi, et Eesti turismiturul on kitsas. Lisaks on meil huvitav eripära. Kui mujal maailmas hinnatakse igas valdkonnas kõrgelt kogemust ja professionaalsust, siis siin saab selle eest peksa.
Veel üks lihtne ja naiselik küsimus. On teil lapsi? Kuidas jõuate tegeleda perega ning juhtida samal ajal firmat? Kuidas veedate vaba aega, kui palju seda üldse jääb?
Mul on kaks poega. Üks on juba täiskasvanud, peaaegu 20aastane, ja õpib ülikoolis. Teine poeg on 16, õpib gümnaasiumis ja mängib kitarri. Mis puudutab ettevõtte juhtimist, siis olen inimene, kes andub täielikult tööle. Vaba aega mul praktiliselt pole, ent iga vaba minuti pühendan perele. Koos spordime, suvel käime orienteerumas.

Seotud lood

Uudised
  • 03.11.08, 16:47
Laikjõe: novembris sulatavad reisikorraldajad hindu
TEZ Tour Eesti juhi Marina Laikjõe hinnangul toob majanduse jahenemine novembrikuistele puhkusereisidele korraliku hinnasula, mida on oodata kõigi reisikorraldajate lõikes.
Uudised
  • 06.02.08, 15:14
Novatours: hämarad kujud TEZ Touris
Novatours näeb uues Vene kapitalil põhinevas reisikorraldusettevõttes TEZ Tour piisavat konkurenti.
Uudised
  • 22.08.07, 09:37
Türgi hotelliomanik Tez Tour plaanib Eestis hotelle osta
Rahvusvaheline reisioperaator ja nelja Türgi luksushotelli omanik Tez Tour kavatseb Leedu ärilehe Verslo Ziniose andmeil osta 40–90 miljoni liti (180–408 miljonit Eesti krooni) eest hotelle Eestis, Lätis ja Leedus.
Uudised
  • 06.02.08, 14:47
Uus suur tulija TEZ Tour meelitab eestlasi Türgiga
Eesti turule on tulemas uus Vene kapitalil põhinev reisikorraldaja TEZ Tours, kahjuks aga ei üllata uus tulija uute sihtkohtadega.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele