Väikesadamaid ehitava Marineteki
Estonia OÜ juhatuse liikme Rain Heinamäe sõnul on Eestis kaatri ja jahikohtade
põud.
„Eestlased ostavad järjest rohkem jahte ja kaatrid. Sissetulekud kasvavad ja me tahame vaba aega merel veeta, sest oleme ju mererahvas. Vene ajal ei pääsenud ju kuskilt merele,“ selgitas ta.
Iga paat aga tahab kohta, kus teda hoida ja hooldada. „Ei ole eriti mugav kaater või jaht autotreileril sadamasse vedada ja pärast merelt tulekut see taas kuivale maale tirida,“ selgitas Heinamäe.
Näiteks on tema sõnul Pirita TOPi jahisadam täielikult välja müüdud, mille tõttu nad olid sunnitud kaikohtade tasu tõstma.
Eestis on 54 väikesadamat, mille arenduspotentsiaal on Heinamäe sõnul tohutu. Hetkel saavad turistid maabuda vaid umbes pooltes. Samas täiesti uute sadamate rajamine on juriidiliste probleemide tõttu ülimalt keeruline. „Olemasolevad sadamad tuleks viia, sellele tasemele, kus oleks mugav maabuda, oleks olemas vesi elekter jne,“ leidis sadamaehitaja.
Uutest sadamatest suurimad arendusprojektid on Paljassaare City ja Merirahu 1 ja 2.
Marinetek on üks juhtivatest sadamaarendajatest Euroopas, mis pakub pontoonipõhiseid lahendusi alates kergetest puitpontoonidest kuni kõrge vastupidavusega lainemurdjateni. Samuti pontoonide ja sadamate lisaseadmeid. Eestis on ettevõte tegutsenud vaid poolteist aastat. Praegu on käsil 4-5 projekti. Näiteks tegeles ettevõte Pirita sadama laiendamisega.
„Suurim on Lennusadama kahe ujuvkai ehitus, kuhu tulevad meremuuseumi laevad,“ ütles Heinamäe. Marinetek võitis Lennusadama arendamise 6,8 miljoni krooni suuruse riigihanke.
Seotud lood
Põhjamaade juhtiv paaditootja Bella-Veneet
peatab selle kuu lõpus tootmise Kuopios ja Kokkolas asuvas viies tehases ning
saadab 250 töötajat võibolla isegi jaanuarini ulatuvale sundpuhkusele.
Väikesadamate ehitaja
Marineteki Estonia OÜ juhatuse liikme Rain Heinamäe sõnul on Eestis turgu
ujuvatele majadele, esimene, kes ujuva klubi vastu huvi tundis oli ettevõtja
Endel Siff.
Veesõidukite müügiga tegeleva firma Baltic
Boat Centeri müügijuht Rene Abner ütles, et merenduses on roheline mõtlemine
tõusev trend ning mootorpaate vahetatakse keskkonnasõbralike purjekate
vastu välja.
Tänasel turismialasel seminaril rääkis
purjeregati "Piirist-Piirini" korraldaja Agnes Nõu, et Eesti siseturismi uus
trend on purjetamine, kuid vaevalt, et see meelitab turiste kaugemalt
kui naaberriikidest.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.