• OMX Baltic−1,93%293,29
  • OMX Riga−0,33%877,75
  • OMX Tallinn−0,83%1 877,43
  • OMX Vilnius−2,31%1 132,31
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 100−0,39%8 836,3
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,87
  • OMX Baltic−1,93%293,29
  • OMX Riga−0,33%877,75
  • OMX Tallinn−0,83%1 877,43
  • OMX Vilnius−2,31%1 132,31
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 100−0,39%8 836,3
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,87
  • 27.02.08, 11:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Väikesadamate ehitaja: Eestis on kaatri- ja jahikohtade põud

Väikesadamaid ehitava Marineteki Estonia OÜ juhatuse liikme Rain Heinamäe sõnul on Eestis kaatri ja jahikohtade põud.
„Eestlased ostavad järjest rohkem jahte ja kaatrid. Sissetulekud kasvavad ja me tahame vaba aega merel veeta, sest oleme ju mererahvas. Vene ajal ei pääsenud ju kuskilt merele,“ selgitas ta.
Iga paat aga tahab kohta, kus teda hoida ja hooldada. „Ei ole eriti mugav kaater või jaht autotreileril sadamasse vedada ja pärast merelt tulekut see taas kuivale maale tirida,“ selgitas Heinamäe.
Näiteks on tema sõnul Pirita TOPi jahisadam täielikult välja müüdud, mille tõttu nad olid sunnitud kaikohtade tasu tõstma.
Eestis on 54 väikesadamat, mille arenduspotentsiaal on Heinamäe sõnul tohutu. Hetkel saavad turistid maabuda vaid umbes pooltes. Samas täiesti uute sadamate rajamine on juriidiliste probleemide tõttu ülimalt keeruline. „Olemasolevad sadamad tuleks viia, sellele tasemele, kus oleks mugav maabuda, oleks olemas vesi elekter jne,“ leidis sadamaehitaja.
Uutest sadamatest suurimad arendusprojektid on Paljassaare City ja Merirahu 1 ja 2.
Marinetek on üks juhtivatest sadamaarendajatest Euroopas, mis pakub pontoonipõhiseid lahendusi alates kergetest puitpontoonidest kuni kõrge vastupidavusega lainemurdjateni. Samuti pontoonide ja sadamate lisaseadmeid. Eestis on ettevõte tegutsenud vaid poolteist aastat. Praegu on käsil 4-5 projekti. Näiteks tegeles ettevõte Pirita sadama laiendamisega.
„Suurim on Lennusadama kahe ujuvkai ehitus, kuhu tulevad meremuuseumi laevad,“ ütles Heinamäe. Marinetek võitis Lennusadama arendamise 6,8 miljoni krooni suuruse riigihanke.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele