Balti Merekaatrite ASi nõukogu esimees
Viktor Siilats ütles, et Eestis napib sadamakohti, kuid selles on süüdi
keeruline sadamaseadus ja vastutöötavad ametid.
„Osaliselt on see tõsi, et sadamakohti on puudu,“ ütles Siilats. „Kuid selles on süüdi Eesti sadamaseadus ja muude ametite, näiteks nagu majandusministeeriumi ja veeteede ameti vastutegutsemine,“ lisas ta.
Siilats rääkis, et olemasolevates sadamates on kohti, mida saaks juurde tekitada, kuid nii bürokraatlikult, kui ka finantsiliselt on see raskendatud.
„Seda kummalisem on Haapsalu linnavalitsuse salajane otsus vähendada sadamakohti 30 võrra,“ ütles ta ja lisas, et volikogu jõuluotsus oli poolsalajane ja otsustati vähendada oma ainsa jahisadama kohti 70lt 40ni.
„Kohalik linnavalitsus arvab, et äkki on kellelgi huvi külalissadama ehitamiseks. Kuid senini pole ühtegi taotlust esitatud,“ märkis nõukogu esimees ning lisas, et projekti täpsed keskkonnatingimused pole ka teada.
Siilatsi sõnul oleks investeering külalissadamasse ebamõistlik ning linnavalitsuse vastutegutsemine on suur.
„Kuigi Haapsalu linnavalitsus oli esialgu poolt, et linna tekiks külalissadam ning esialgu olid nad ka väga koostööaltid ja meelitasid investoreid, on nende käitumine hetkel arusaamatu,“ rääkis ta.
„Minupoolsed investeeringud on tehtud, kuid linnavalitsus tahab neile nüüd vett peale tõmmata,“ ütles Siilats.
Viktor Siilats sai 2004. aastal Haapsalu linnavalitsuselt loa 72 sadamakohale, kuid neid on vähendatud esialgu 70le ja siis 40le. Hetkeseisuga nelja aasta tagune investeering seisab ning lahendust sellele pole veel näha.
Seotud lood
Väikesadamaid ehitava Marineteki
Estonia OÜ juhatuse liikme Rain Heinamäe sõnul on Eestis kaatri ja jahikohtade
põud.
Veeteede ameti komisjon sulges Viktor
Siilatsile kuuluva Suur–Holmi sadama kuni rekonstrueerimistööde lõpuni.
Suur–Holmi sadamasse on Viktor Siilats enda sõnul investeerinud ligi 16 miljonit
krooni.
Väikesadamate ehitaja
Marineteki Estonia OÜ juhatuse liikme Rain Heinamäe sõnul on Eestis turgu
ujuvatele majadele, esimene, kes ujuva klubi vastu huvi tundis oli ettevõtja
Endel Siff.
Veesõidukite müügiga tegeleva firma Baltic
Boat Centeri müügijuht Rene Abner ütles, et merenduses on roheline mõtlemine
tõusev trend ning mootorpaate vahetatakse keskkonnasõbralike purjekate
vastu välja.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.