• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,58%39 608,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,74
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,58%39 608,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,74
  • 03.09.08, 19:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Põhjamaades kukkus paadimüük

Põhjamaade juhtiv paaditootja Bella-Veneet peatab selle kuu lõpus tootmise Kuopios ja Kokkolas asuvas viies tehases ning saadab 250 töötajat võibolla isegi jaanuarini ulatuvale sundpuhkusele.
Maailma suurima paatidega tegeleva firma Brunswick Marine Põhja-Euroopa juhi Jussi Sepponeni arvates ei ole selline uudis üldsegi üllatav sest selle taga on paadimüügi langus Põhjamaades, kus viimase 15 aasta jooksul on paatide müük pidevalt kasvanud ning nüüd on jõudnud küllastumiseni. Sepponen tuletab meelde, et 2006 ja 2007 aastal kasvas valdkonna jaemüük ainuüksi Soomes kolmandiku võrra, kirjutas Kauppalehti.
Mitte mingil juhul ei ole Sepponen aga nõus väitega, et Bella-Veneet oleks oma tegevusega karile põrutanud kuna tegemist on oma valdkonna tugevaima ettevõttega Põhjamaades ning selle krediidivõimalused on paremad kui kõigil peamistel konkurentidel kokku.
Viis aastat tagasi Bella-Veneet 30% suuruse vähemusosaluse omandanud Brunswick on ülemaailmne firma, mis toodab või esindab teiste hulgas ka selliseid marke nagu Mercury, Sea-Ray , Bayliner ja Uttern.
Sepponeni sõnul on kõigil Põhjamaade paaditootjatel sama mure, sest siin tsükkel selline, et toodanf tehakse talvel valmis ning viiakse edasimüüjatele, kes need siis suve jooksul maha müüvad. Kui aga müük ei õnnestu siis jääb toodang lattu seisma ning selles etapis ei ole tootjatel muud võimalust kui toota vastavalt laoseisule.
Selle suve müügi langemise põhjusteks peab Sepponen ostjate hirmu kõrgete intresside ning tuleviku majandusarengu suhtes mitte aga kõrgenenud kütusehinda kuna paatidega sõidetakse hooaja vältel niivõrd vähe, et paadiomanike kulud on suurenenud kõige rohkem paarisaja euro võrra.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele