Pirita TOPi juhataja Urmas Lind ütles, et
mullu laiendati sadamat purjetamise hooaja alguses 25 koha võrra poi kohtade
arvelt ning sadama täiendav arendus oleks äärmisel vajalik.
"Tavapäraselt tekib iga navigatsiooniperioodi alguses kohtade puudujääk ning püüame siinkohal loovalt tegutseda, et omalt poolt parimaid lahendusi siiski pakkuda. 2007. aastal saime sadamat laiendada 25 koha võrra, mida teostasime poi kohtade arvelt. 2008. aastal tekib võimalus lisakohtadele kunagise väliskülaliste sadama arvelt ehk väliskülalised paigutatakse ringi teise sadama basseini ja nendele mõeldud kohtade arv väheneb 70lt 32le, mida saame pakkuda kohalikele klientidele," rääkis Lind.
"Arvestades TOPi sadama vanust, on selle tehniline seisukord väga kehv. Oleme vajadusest selle parendamiseks teavitanud järjepidevalt nii avalikkust, Pirita linnaosavalitsust kui ka Tallinna linnavalitsust," märkis ta.
TOPile kuulub sadam siiski vaid Pirital. Juhataja ütles, et hetkel on sadama ressursid ammendatud. "Täiendav arendus oleks äärmiselt vajalik, mis eeldaks sadama täielikku ümberehitust. Olemasolevad betoonkaid tuleks asendada ujuvkaidega ning selliste tööde hinnaklass võib ulatuda kuni 100 miljoni kroonini," lisas Lind.
Tööde teostamise võimalikkus sõltub TOPi detailplaneeringu kehtestamisest, mis looks väljavaated ala terviklikuks arendamiseks ning annaks ressursid arendustegevuses plaanitavate uusehitiste toel finantseerimisvõimalusteks. Lind ütles, et lisakohtade loomise võimalus TOPi sadamasse on ka Tallinna linnal, kellele kuulub osa akvatooriumist, mille arvelt teoreetiliselt seda oleks võimalik teha.
„Arvestades asjaolu, et sadama ehitustegevus, mis eeldab vette ehitamist, on väga kõrge maksumusega, on ootused sihtotstarbelisteks toetusteks kas euroliidu fondidest, riigilt või omavalitsuselt väga kõrged. Tahaks loota, et vastavad instantsid prioriteetsena antud küsimusi käsitlevad ning lähiaastatel arenduspotentsiaali realiseerimiseks võimalusi ka luuakse,“ rääkis Lind ning lisas, et lähtudes praktilisest kogemusest võin kinnitada, et merendusega seotud hobide näol on tegemist pidevalt kasvava trendiga.
Seotud lood
Pirita TOP SPA Hotelli osanikud Ain
Hanschmidt, Andres Lipstok, Toomas Vilosius ja Urmas Sukles investeerisid
ligikaudu 30 miljonit krooni hotelli uude restorani Regatta.
Veesõidukite müügiga tegeleva firma Baltic
Boat Centeri müügijuht Rene Abner ütles, et merenduses on roheline mõtlemine
tõusev trend ning mootorpaate vahetatakse keskkonnasõbralike purjekate
vastu välja.
Majandusministeeriumi avalike suhete
osakonna nõunik Allan Kasesalu ütles, et ministeerium toetab igati sadamate
arendamist ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuses (EAS) avas sellest
kuust väikesadamate toetusprogrammi, mille kogumaht on 30 miljonit
krooni.
Saaremaal tegutseva jahtide ja kaatrite
tootja Luksusjahi nõukogu liige Lennart Kallin ütles, et firma tootmismaht on
kasvanud juba kaheksa aastat järjest 30% aastas ning kasv
jätkub.
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.