Saku Õlletehase neljanda kvartali
puhaskasum kahanes aastataguselt 17,2 mln kroonilt 9,6 mln kroonile, teatas
ettevõte börsile.
Ettevõtte käive kasvas samal ajal 12 protsenti, 197,4 mln kroonile. Ärikasum kasvas 18 protsenti, 187,7 mln kroonile.
Tulu kasvu vedajaks olid eelkõige Saku teiste jookide müük ning väärtuselise turuosa hoidmine õlleturul hoolimata turu langusest. Ärikasumi vähenemine IV kvartalis ei ole tingitud perioodi äritegevusest, vaid seotud aruandluse korrastamise eesmärgil tehtud taara ümberarvestusega, mille aluseks oli 2005. aasta sügisel üleminekuajaga jõustunud pakendiseadus, mis andis 2007. aastaga piisava kogemuse aruandluse metoodika juurutamiseks.
Uuringufirma ACNielsen andmetel kahanes Saku Õlletehase turuosa 47,3 protsendilt 46,3 protsendile. AleCoqi turuosa kasvas 33 protsendilt 34,2 protsendile. Viru Õlu turuosa kukkus 6,2 protsendilt 4,4 protsendile. Private labelite turuosa kasvas 6,2 protsendile 10,1 protsendile.
2007. aasta esimesel poolaastal õlleturu kasv jätkus, kuid aasta teisel poolel olid iseloomulikud tugevad langused kuude lõikes, mis tervikuna jättis turu mahu samale tasemele, mis eelneval aastal. Turu languse tingis üldine majanduskeskkonna jahtumine, seal hulgas turistide osakaalu vähenemine, mis on olnud Eesti alkoholimüügi vedajaks alates 2004. aastast, kui Eesti liitus Euroopa Liiduga. Samuti mõjutasid turgu kaootilised piirkondlikud müügipiirangud, mis andsid tagasilöögi just kvaliteetmarkide müügile.
Saku Õlletehase kogumüügiks viimases kvartalis kujunes 18,5 miljonit liitrit, eelmise aasta samal perioodil oli vastav näitaja 20,9 miljonit liitrit. Seoses keskkonnamuutustega said kvaliteetmargid õlle- ja siidrisektoris tagasilöögi oktoobris ja novembris, mille suures osas kompenseeris edukas jõulumüük, mida toetasid tegevused nii pakendikujunduste (eripakendid kvaliteetmarkidele) kui ka eripakkumised . Samuti jätkas koguturu vedajana kasvu Saku lauavee sarjad Vichy Classique ja maitsestatud VivaVresh.
Seotud lood
Saku Õlletehase aktsia hind kukkus väikse
käibega 8,5 protsenti, 200,43 kroonile ehk 12,81 eurole.
Saku Õlletehase kogumüügiks viimases
kvartalis kujunes 18,5 miljonit liitrit, eelmise aasta samal perioodil oli
vastav näitaja 20,9 miljonit liitrit. Ettevõte põhjendab seda
müügipiirangute kehtestamisega Tallinnas.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.