Tallinna börsipäev möödus täna ühe erandiga
üsna rahulikult - seitsme aktsia hinnad ei muutunud, indeks kosus viimaks
vaevalised 0,16%.
Laisale päevale väänas keeru sisse Saku Õlletehase aktsia, mis üsna kohe peale börsi avanemist miinus 15%-lisse alumisse limiiti kinni müüdi. Seejärel tulid kohale aga joogitootja usku investorid ja upitasid aktsia hinna taas ülespoole. Saku väärtpaber sulgus 4,7% eilsest hinnast madalamal. Kui veebruaris näitas Saku Õlletehase aktsia ülekaalukalt kodubörsi parimana 37% hinnakasvu, siis märtsi esimeste päevadega on tagasi antud juba pea kümnendik. Olukord on joogitootjale muutunud ka märgatavalt keerulisemaks – tõusvad aktsiisimäärad, alkoholimüügipiirangud ja jahenev majanduskeskkond ei ole just need eeldused, mida juhtkond ja aktsionärid näha tahaksid. Sellises situatsioonis tooks Sakule leevendust soe suvi, mis inimesed jahedat karastust haarama paneks. Ettevõtte omanike huvides tasub loota, et vanarahva tarkus “talvine sula näitäs suvel põuda” peab sellel aastal ilusti paika.
Agressiivselt laieneva kasiinoketi Olympic EG aktsia käitus täna eilsele vastupidiselt – aktsia osteti viimaste tehingutega roheliseks ja päev lõpetatigi veidi üle kaheprotsendilises plussis. Päeva suurima käibe eest hoolitses aga taaskord Tallinki väärtpaber - 4,4 miljoni krooni eest tehtud tehingud viisid aktsia 1,2% eelmisest sulgemishinnast kõrgemale.
Seotud lood
Investorid reageerisid täna Saku Õlletehase
majandustulemustele aktsiate müügiga. Tõsi, aktsia käive jäi suhteliselt
tagasihoidlikuks, aga päevasiseselt kukkus aktsia hind koguni 8,5 protsenti.
Saku Õlletehase kogumüügiks viimases
kvartalis kujunes 18,5 miljonit liitrit, eelmise aasta samal perioodil oli
vastav näitaja 20,9 miljonit liitrit. Ettevõte põhjendab seda
müügipiirangute kehtestamisega Tallinnas.
Saku otsus maksta sel aastal dividende 10
krooni aktsia kohta jättis väikeinvestorid rahulikuks. Eelmisel
aastal maksis Saku dividende 25 krooni aktsia kohta, mis
oli nüüdsest 15 krooni rohkem.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.