• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,63%5 954,11
  • DOW 301,19%43 923,84
  • Nasdaq 0,18%19 000,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,21
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,63%5 954,11
  • DOW 301,19%43 923,84
  • Nasdaq 0,18%19 000,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,21
  • 10.03.08, 08:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennuk kui investeering

Järjest enam võib väikelennukite omanike nimistus näha ettevõtteid, mis kuuluvad tuntud Eesti ärimeesteele. Selles nimekirjas on näiteks Hillar Teder, Endel Siff, Andres Rätsepp ja Andres Sarri ning läinud aastast ka sõpruskond, kuhu kuuluvad Oliver Kruuda, Priit Piilmann ja Margus Kangro.
"Meil on küll kolme peale oma lennuk, aga ühelgi meist pole piloodipabereid," põhjendab Priit Piilmann väikese, aga mugava reaktiivlennuki Learjet 60 ostmist. "Ja me ei käi sellega oma lennukirge rahuldamas. Lennuki ostmine on pigem investeering. Oleme selle andnud rendile lennufirmale Avies ning seda kasutavad põhiliselt Vene ärimehed. Venemaa on ses mõttes üsna arenenud ning peamisteks stardipunktideks on Moskva, Peterburi ja Sotši."
Kui Piilmann, Kruuda ja Kangro soetasid endale mullu 12 aastat tagasi valminud lennuki, siis Endel Sifile kuuluv firma Harmony Aviation ostis laenurahaga sama tüüpi lennuki juba 2003. aastal ning see oli müügihetkel veidi üle kolme aasta vana. Toonane soetusmaksumus oli 117 miljonit krooni. Ka Sifile kuuluv lennumasin sõidutab peamiselt Vene ärimehi. Ettevõtte aastaaruande põhjal võib järeldada, et veidi vähem kui 10 protsenti lendudest on seotud Sifi ja tema firmadega.
"Mina ise lendan täpselt nii palju, kui vaja, ning ma teatan Aviesele, kes lennukiga opereerib, oma lennud tavaliselt ette. Kui lennuk on vaba, võivad seda kõik huvilised rentida," selgitab Siff. Küsimuse peale, kas ta ka ise on püüdnud lennukirooli istuda, selgitab Siff, et selliste lennukite piloot peab olema professionaalne lendur. "Asi pole proovimises. Soovi korral võiksin endale saada maksimaalselt amatöörlenduri tunnistuse propellerlennukiga lendamiseks. Reaktiivlennuk on midagi muud."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele