Tänasel Euroopa Parlamendi täiskogu
istungil Strasbourgis tegi Eesti saadik Marianne Mikko Euroopa Komisjonile ja
liikmesriikidele ettepaneku toetada telejaama Belsat, mille missioon on muuta
Valgevene kodanikuühiskonnaks.
"Mäletan vabadusjanu, mida tundis enamik eestlasi. Seda aitasid hoida Soome raadio ja televisioon, aga ka raadio Vaba Euroopa ning Ameerika Hääl. Sellist akent maailma vajavad täna kõik valgevenelased," kinnitas Mikko Euroopa Parlamendile.
Mikko kuulub rahvusvahelisse rakkerühma, mille eesmärk on leida võimalusi Valgevene olukorra parandamiseks. Rühma järjekordne tööistung toimus möödunud nädala lõpul Varssavis. Ühtlasi kohtus rühm Belsat TV juhi Agnieszka Romaszewska-Guzy'ga.
President Alexander Kwasniewski juhitava rakkerühma ülesanne on üheskoos välja töötada põhimõtteid, mis paneksid aluse Valgevene diktatuuri järgsele ajale. Rühma kuuluvad teiste hulgas Rumeenia ekspresident, endised välisministrid Ungarist, Ukrainast, Bulgaariast, Saksamaalt ja Leedust. Belsat käivitus 10. detsembril, inimõiguste päeval. Valgevene ja vene keeles töötava jaama tähtsaimad kaastöölised on demokraatia eest võitlevad valgevene ajakirjanikud. Saateid näevad praegu need 10% valgevenelastest, kes omavad satelliitantenni.
Jaama toetavad lisaks Poolale ka Iirimaa, Leedu, Tšehhi Vabariik ja USA.
Seotud lood
Tänasel Euroopa Parlamendi
pressikonverentsil Strasbourgis toetas Eesti saadik Marianne Mikko pressiruumile
Anna Politkovskaja nime andmist.
Täna toimunud Euroopa parlamendi täiskogu
istungil vastuvõetud raporti "Euroopa kultuur üleilmastuvas maailmas" arutelus
pööras Eesti saadik Marianne Mikko tähelepanu ühise Euroopa kultuuriruumi
taasleidmisele.
Valgevene tõstab viisa hinda Euroopa liidu
kodanikele ja uutele Schengeni viisaruumiga liitunud maadele, vahendas BBN.
Alta Capitali Partnersi juht Indrek
Rahumaa ütles aripaev.ee-le, et Valgevene liigub „kuldaktsia“
regulatsiooni tühistamisega liberaalsema majanduse suunas.
Kuula uue turundussarja esimest saadet
Uue saatesarja „Password” avasaates sukeldume emotsionaalse turunduse maailma ning analüüsime, miks emotsioonid mängivad reklaamis ja meedias tihti ratsionaalsest lähenemisest suuremat rolli.