Täna riigikogus vastu võetud reklaamiseadus
karmistab muuhulgas alkoholireklaami tingimusi ja reguleerib SMS-laenu andmist.
Samuti on sätestatud lapse kasutamine reklaamis.
Olulise sisulise täiendusena võrreldes kehtiva reklaamiseadusega on sisse viidud terviseohu hoiatuse nõue, mille kohaselt peab alkoholireklaam sisaldama hoiatavat teksti: ”Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist!” Alkoholireklaam ei tohi sisaldada teavet, et alkoholi ostmisel saab või on võimalik saada tasuta või tavapärasest väiksema tasu eest kaupa või teenust. See tähendab näiteks seda, et ei tohi reklaamida veinipudeli ostmisel sellega kaasa antavat korgitseri, teatud koguse õlle ostmisel sellega kaasa antavat grillsöe pakki või tavapärasest soodsamat šašlõkiliha jne, teatas majandusministeerium.
Keelatud reklaamina käsitatakse alkohoolse joogi saamise võimalust kauba või teenuse müügi suurendamise eesmärgil läbiviidava müügiedenduskampaania või muu tegevuse auhinna, võidu, kingituse või muu hüvena, samuti alkoholi tasuta kaasaandmist muu kauba ostmisel. Seega ei ole näiteks külmikut ostes enam võimalust saada seda koos kapitäie tasuta õllega.
Uue seaduse kohaselt on alkoholireklaam ringhäälingus lubatud alates õhtul kella 21st kuni hommikul kella 7ni, olenemata sellest, kui kange alkoholiga on tegemist.
Kui kehtiv reklaamiseadus sätestab lastele suunatud reklaami, siis uues reklaamiseaduses on regulatsiooni täiendatud, sätestades ka lapse kasutamise reklaamis. Nii ei tohi näiteks last kasutada reklaamis ilma tema seadusliku esindaja eelneva kirjaliku nõusolekuta.
Uus seadus reguleerib ka nn SMS-laenude andmist. Nüüdsest on igas reklaamis, millega teavitatakse oma valmisolekust anda tarbijale laenu, mille maksimaalne summa on väiksem kui 10 000 krooni või mille tagasimaksmise maksimaalne tähtaeg on kuni kuus kuud, kohustus ära näidata krediidi kulukuse määr, lisades vajaduse korral vastavaid näiteid. Säte kohustab väikeste laenude või ajaliselt lühikeste laenude reklaamis igal juhul avaldama krediidi määra ning vajadusel koos vastava näitega, et anda laenuvõtjale teada, kui kulukaks laen talle tegelikult läheb.
„Seadus sätestab kaupade ja teenuste reklaami, kuid ei reguleeri poliitilist reklaami,” ütles kaubandustalituse juhataja Anne Laar, kelle sõnul on uude reklaamiseadusesse koondatud enamus praegu eriseadustes olevast reklaamialasest regulatsioonist, nagu näiteks advokaadi, vandetõlgi, notari, kohtutäituri patendivoliniku reklaami regulatsioon. Ainult väga spetsiifilistele valdkondadele ja sihtgruppidele suunatud (nt ravimite, väärtpaberite ja investeerimisfondide reklaam) regulatsioon on jäetud eriseadustesse, kui vastavaid teemavaldkondi kõige suurema täpsusastmega reguleerivasse õigusakti.
Seotud lood
Homme hakkab kehtima reklaamiseadus,
mis karmistab muuhulgas alkoholireklaami tingimusi ja reguleerib SMS-laenu
andmist. Samuti on sätestatud lapse kasutamine reklaamis.
Susi hotelli tegevjuht Kaja Uppin ütles, et
hoiatavalt tuleks sildistada video- ja arvutimängud ning toiduainete etikettidel
peaks E-ainete sisaldus paremini loetav olema.
Uue maamaksuseaduse muutmise seaduse
järgi ei nõuta maamaksu enam nendelt looduskaitsealadelt, mis varemalt
maksid 25% maamaksumäärast.
Reklaamiagentuuri Kontuur loovjuht Urmas
Villmann ütles, et alkoholireklaamile lisanduva hoiatuse efekt on lühiajaline
ning see muutub üha koomilisemaks.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele