Homme hakkab kehtima reklaamiseadus,
mis karmistab muuhulgas alkoholireklaami tingimusi ja reguleerib SMS-laenu
andmist. Samuti on sätestatud lapse kasutamine reklaamis.
Uue seaduse kohaselt on alkoholi reklaam ringhäälingus lubatud alates õhtul kella üheksast kuni hommikul kella seitsmeni, olenemata sellest, kui kange alkoholiga on tegemist, teatas majandusministeerium. Kehtima hakkava seaduse järgi peab alkoholi reklaam sisaldama hoiatavat teksti: ”Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist!” Alkoholireklaam ei tohi sisaldada teavet, et alkoholi ostmisel saab või on võimalik saada tasuta või tavapärasest väiksema tasu eest kaupa või teenust.
Uus seadus reguleerib ka SMS-laenude andmist. Igas reklaamis, millega teavitatakse oma valmisolekust anda tarbijale laenu kuni 10 000 krooni või mille tagasimaksmise maksimaalne tähtaeg on kuni kuus kuud, tuleb ära näidata krediidi kulukuse määr, lisades vajaduse korral vastavaid näiteid. Seega tuleb seaduse järgi anda laenu võtjale teada, kui kulukaks laen talle tegelikult läheb.
Reklaamiseaduses on täiendatud ka laste reklaamis kasutamist. Nii ei tohi näiteks last kasutada reklaamis ilma tema seadusliku esindaja eelneva kirjaliku nõusolekuta.
Seotud lood
Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi ütles,
et karmistunud alkoholireklaami tingimuste tõttu
ringhäälingus reklaamiplaane ümber ei tehta, kuna see on vaid üks võimalus.
Olukorra sektoris muudavad keeruliseks üldine majandusolukord ning aasta jooksul
33% kasvanud alkoholiaktsiis.
Kanal 2 reklaamidirektor Anne Linnamägi
ütles aripaev.ee-le, et kuna lahjat alkoholi turundatakse enamasti
suvel, siis praegu pole uus seadus kanali reklaamimahtudele
negatiivset mõju avaldanud.
A le Coqi juht Tarmo Noop ütles, et
tarbijamängude korraldamise keeld konkurentsiolukorda nende jaoks ei muuda, kuna
keeld kehtib kõigile.
A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul ei mõju
üks õlu, klaas veini või pits viina tervisele halvasti.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.