• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 31.10.08, 15:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Homsest kehtib karmim reklaamiseadus

Homme hakkab kehtima reklaamiseadus, mis karmistab muuhulgas alkoholireklaami tingimusi ja reguleerib SMS-laenu andmist. Samuti on sätestatud lapse kasutamine reklaamis.
Uue seaduse kohaselt on alkoholi reklaam ringhäälingus lubatud alates õhtul kella üheksast kuni hommikul kella seitsmeni, olenemata sellest, kui kange alkoholiga on tegemist, teatas majandusministeerium. Kehtima hakkava seaduse järgi peab alkoholi reklaam sisaldama hoiatavat teksti: ”Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist!” Alkoholireklaam ei tohi sisaldada teavet, et alkoholi ostmisel saab või on võimalik saada tasuta või tavapärasest väiksema tasu eest kaupa või teenust.
Uus seadus reguleerib ka SMS-laenude andmist. Igas reklaamis, millega teavitatakse oma valmisolekust anda tarbijale laenu kuni 10 000 krooni või mille tagasimaksmise maksimaalne tähtaeg on kuni kuus kuud, tuleb ära näidata krediidi kulukuse määr, lisades vajaduse korral vastavaid näiteid. Seega tuleb seaduse järgi anda laenu võtjale teada, kui kulukaks laen talle tegelikult läheb.
Reklaamiseaduses on täiendatud ka laste reklaamis kasutamist. Nii ei tohi näiteks last kasutada reklaamis ilma tema seadusliku esindaja eelneva kirjaliku nõusolekuta.

Seotud lood

Uudised
  • 03.11.08, 17:24
Liviko: telereklaam on lihtsalt üks võimalustest
Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi ütles, et karmistunud alkoholireklaami tingimuste tõttu ringhäälingus reklaamiplaane ümber ei tehta, kuna see on vaid üks võimalus. Olukorra sektoris muudavad keeruliseks üldine majandusolukord ning aasta jooksul 33% kasvanud alkoholiaktsiis.
Uudised
  • 04.11.08, 12:38
Kanal 2: uus reklaamiseadus tunda ei anna
Kanal 2 reklaamidirektor Anne Linnamägi ütles aripaev.ee-le, et kuna lahjat alkoholi turundatakse enamasti suvel, siis praegu pole uus seadus kanali reklaamimahtudele negatiivset mõju avaldanud.
Uudised
  • 04.11.08, 18:36
Noop: tarbijamängud õlle müügimahte ei tõsta
A le Coqi juht Tarmo Noop ütles, et tarbijamängude korraldamise keeld konkurentsiolukorda nende jaoks ei muuda, kuna keeld kehtib kõigile.
Uudised
  • 12.03.08, 11:47
Noop: pits viina ei mõju tervisele halvasti
A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul ei mõju üks õlu, klaas veini või pits viina tervisele halvasti.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele