Eesti on Euroopas üks väheseid riike, kus
diislikütuse hind ületab nii suures ulatuses bensiini hinda. Müüjad põhjendavad
autoomanikke pahandavat olukorda lisaks maailmaturuhindadele ka aktsiisimaksu ja
konkurentsiga.
Kui veel mõned päevad tagasi maksis bensiiniliiter üle 16 krooni ja diisel üle 17 krooni, siis eelmise nädala lõpus hüppas diisli hind koguni üle 18 krooni - see on pannud Eesti autoomanikud nördima: enamikus Euroopa riikides on diisli hind kas madalam või siis ainult veidi kõrgem bensiinihinnast, kirjutas Postimees.
Eestis on praegu üle 200 000 diisel- ja üle 450 000 bensiinimootoriga auto.
Eesti Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo ütles, et diisel on bensiinist kallim lihtsal põhjusel: diislikütuse sisseostuhind on olnud pikemat aega ja ka praegu märkimisväärselt kõrgem kui autobensiinil.
Naaberriikide hindu Eesti omadega võrreldes tuleks Realo väitel võtta arvesse ka mootorikütuste aktsiisimaksu määrasid, mis ELis riigiti erinevad (sh Eestis võrreldes Läti ja Leeduga).
«Viimase muudatuse, tänavu esimesel jaanuaril toimunud aktsiisitõusu tõttu kallines mootoribensiini hind 1,32 krooni ning diislikütus 1,56 krooni, mis muutis Eesti tarbijale diislikütuse hinna veel omakorda kõrgemaks võrreldes varemkehtinud maksumääradega,» selgitas ta.
Seotud lood
Eesti on Euroopa Liidu odavaimate riikide
seas nii bensiini, gaasi kui elektri hinna poolest. Vaid diiselkütte
hind jääb Euroopa riikide keskmise taseme lähedale.
Olerex ASi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul
on Balti riikide erinevate kütusehindade taga asjaolu, et Eestis on rangemad
nõuded kütuse kvaliteedile, Lätis-Leedus sõidetakse palju nn solkbensiiniga.
Eestis deklareeriti eelmisel aastal
tarbimisse 1,3 miljardit liitrit kütust, kallima - s.o diisli - osakaal on
seejuures märgatavalt suurem.
Statoil müüb rohkem mootoribensiini kui
diislikütust, samas on viimastel aastatel diislikütuse kasvutrend olnud
kiirem.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.