Eestis deklareeriti eelmisel aastal
tarbimisse 1,3 miljardit liitrit kütust, kallima - s.o diisli - osakaal on
seejuures märgatavalt suurem.
Neste Eesti ASi peadirektori Indrek Kaju sõnul tuleneb diislikütuse bensiinist kallim jaemüügihind sellest, et praegu on diislikütus maailmaturul märgatavalt kallim kui bensiin.
Kaju sõnul deklareeriti 2007. aastal Eestis tarbimisse üle 450 miljoni liitri bensiini ning üle 750 miljoni liitri diislikütust. "Diislikütuse ootamatu ja iseäranis järsk hinnatõus on aset leidnud selle aasta märtsius. Samas on bensiini ja diislikütuse aktsiisid peaaegu võrdsed," märkis Kaju.
Seotud lood
Ehkki diisel on sama kallis või kallim kui
bensiin, siis üleeile Datamonitori poolt avalikustatud uuringust selgub, et
2007. aastal müüdi diiselmootoriga sõiduautosid Euroopas rohkem kui
bensiinimootoriga autosid.
Eesti on Euroopas üks väheseid riike, kus
diislikütuse hind ületab nii suures ulatuses bensiini hinda. Müüjad põhjendavad
autoomanikke pahandavat olukorda lisaks maailmaturuhindadele ka aktsiisimaksu ja
konkurentsiga.
Statoil müüb rohkem mootoribensiini kui
diislikütust, samas on viimastel aastatel diislikütuse kasvutrend olnud
kiirem.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.