Jäätmekäitlusfirma Ragn-Sellsi ärijuht Agu
Remmelg ütles aripaev.ee-le, et väikeste autode soetamine sama prügikoguse
vedamiseks on kaks korda kallim masinakulusid silmas pidades ja neli korda
kallim tööjõukulusid arvestades.
"Väikeste autode kasutamine tähendab tegelikult liikluskoormuse suurenemist - ühe auto asemel sõidab neli autot," lisas ta.
Ragn-Sellsi pressautode registrimassid (e. täismassid) on tema sõnul 14 tonnist kuni 26 tonnini, viimased on juba 3teljelised suure mahutavusega veokid. 34tonnise registrimassiga veokeid Ragn-Sellsis Remmelga sõnul pole. Kõige väiksema registrimassiga veok on hetkel Cleanawayl ja selle täismass on ca 9-10 tonni, see on kasutusel vanalinnas.
Väga väikeseid, 3-5tonniseid pressautosid, on Remmelga sõnul kasutusel Skandinaavias, kuid põhiliselt hoonetes sees (n. maa-alustes garaažides) jäätmete kogumiseks. Kasulik koorma kaal on nende veokite puhul ca 1 tonn. "Kuna nende veokite mahutavus on väga väike, tuleb kusagil teeninduspiirkonnas neid veokeid ümber laadida. Kui praegu kasutatavad min. 14tonnise täismassiga veokid asendada väiksematega, siis sama töömahu teeks ära ca 4 väikse autoga - kuni 3,5 t," selgitas ta.
Kokkuvõttes - 3,5 tonniste prügiautode kasutamine Tallinnas ei ole Remmelga sõnul mingil moel õigustatud - eriti kui pidada Tallinna volikogu valijate ehk linnakodanike huve silmas. "See tähendaks kordades tõusvaid kulutusi jäätmetekitajatele. Kõigile osapooltele parem lahendus on lihtsalt linnatänavad korralikult ära remontida," ütles Remmelg.