• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2250,53%39 336,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5001,1%6 040,04
  • DOW 300,91%43 297,03
  • Nasdaq 1,35%20 031,13
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2250,53%39 336,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 25.03.08, 16:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ragn-Sells: väikeste autodega prügi vedamine on kordades kallim

Jäätmekäitlusfirma Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelg ütles aripaev.ee-le, et väikeste autode soetamine sama prügikoguse vedamiseks on kaks korda kallim masinakulusid silmas pidades ja neli korda kallim tööjõukulusid arvestades.
"Väikeste autode kasutamine tähendab tegelikult liikluskoormuse suurenemist - ühe auto asemel sõidab neli autot," lisas ta.
Ragn-Sellsi pressautode registrimassid (e. täismassid) on tema sõnul 14 tonnist kuni 26 tonnini, viimased on juba 3teljelised suure mahutavusega veokid. 34tonnise registrimassiga veokeid Ragn-Sellsis Remmelga sõnul pole. Kõige väiksema registrimassiga veok on hetkel Cleanawayl ja selle täismass on ca 9-10 tonni, see on kasutusel vanalinnas.
Väga väikeseid, 3-5tonniseid pressautosid, on Remmelga sõnul kasutusel Skandinaavias, kuid põhiliselt hoonetes sees (n. maa-alustes garaažides) jäätmete kogumiseks. Kasulik koorma kaal on nende veokite puhul ca 1 tonn. "Kuna nende veokite mahutavus on väga väike, tuleb kusagil teeninduspiirkonnas neid veokeid ümber laadida. Kui praegu kasutatavad min. 14tonnise täismassiga veokid asendada väiksematega, siis sama töömahu teeks ära ca 4 väikse autoga - kuni 3,5 t," selgitas ta.
Kokkuvõttes - 3,5 tonniste prügiautode kasutamine Tallinnas ei ole Remmelga sõnul mingil moel õigustatud - eriti kui pidada Tallinna volikogu valijate ehk linnakodanike huve silmas. "See tähendaks kordades tõusvaid kulutusi jäätmetekitajatele. Kõigile osapooltele parem lahendus on lihtsalt linnatänavad korralikult ära remontida," ütles Remmelg.

Seotud lood

Uudised
  • 25.03.08, 15:05
Cleanaway juht: Tallinnas võiks elamise ära keelata
Prügiveofirma Cleanaway tegevjuht Argo Luude ütles aripaev.ee-le kommentaariks Tallinna linnavalitsuse plaanile piirata prügiautode liikumist, et linnavõim võiks Tallinnas elamise ära keelata.
Uudised
  • 18.06.08, 10:54
Ragn-Sells ja Cleanaway pole rahul sissetulekuga
Suurte jäätmekäitlejate lobbi tulemusena piirkondade vahel ära jaotatud turg ei taga neile piisavat sissetulekut, mistõttu soovivad Ragn-Sells ja Cleanaway nüüd Leedu eeskujul litsentsipõhist süsteemi.
Uudised
  • 25.03.08, 13:48
Tallinn nõuab ka prügifirmadelt väiksemaid sõidukeid
Tallinn kavandab tänavu ulatuslikku raskeveokite liikluse piiramist ning kuna ka prügiveokite registrimass on 34 tonni, tuleb sellistele koormustele mittekohandatud tänavatel, näiteks vanalinnas ja kvartalisisesel teel võtta prügiveoks kasutusele kergemad sõidukid.
Uudised
  • 15.04.08, 16:57
Cleanaway juht: kui konkurentsiamet tahab, uurigu
Cleanaway juht Argo Luude ütles aripaev.ee-le, et kui konkurentsiamet tahab Cleanaway ja Ragn-Sellsi väidetavat kartellilepet uurida, siis tulgu ja uurigu. Karta midagi pole.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:42
Kuld ja aktsiad kukkusid kolinal. Kas kujunemas on ostukoht?
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele