Jäätmekäitlusfirma Ragn-Sellsi ärijuht Agu
Remmelg ütles aripaev.ee-le, et väikeste autode soetamine sama prügikoguse
vedamiseks on kaks korda kallim masinakulusid silmas pidades ja neli korda
kallim tööjõukulusid arvestades.
"Väikeste autode kasutamine tähendab tegelikult liikluskoormuse suurenemist - ühe auto asemel sõidab neli autot," lisas ta.
Ragn-Sellsi pressautode registrimassid (e. täismassid) on tema sõnul 14 tonnist kuni 26 tonnini, viimased on juba 3teljelised suure mahutavusega veokid. 34tonnise registrimassiga veokeid Ragn-Sellsis Remmelga sõnul pole. Kõige väiksema registrimassiga veok on hetkel Cleanawayl ja selle täismass on ca 9-10 tonni, see on kasutusel vanalinnas.
Väga väikeseid, 3-5tonniseid pressautosid, on Remmelga sõnul kasutusel Skandinaavias, kuid põhiliselt hoonetes sees (n. maa-alustes garaažides) jäätmete kogumiseks. Kasulik koorma kaal on nende veokite puhul ca 1 tonn. "Kuna nende veokite mahutavus on väga väike, tuleb kusagil teeninduspiirkonnas neid veokeid ümber laadida. Kui praegu kasutatavad min. 14tonnise täismassiga veokid asendada väiksematega, siis sama töömahu teeks ära ca 4 väikse autoga - kuni 3,5 t," selgitas ta.
Kokkuvõttes - 3,5 tonniste prügiautode kasutamine Tallinnas ei ole Remmelga sõnul mingil moel õigustatud - eriti kui pidada Tallinna volikogu valijate ehk linnakodanike huve silmas. "See tähendaks kordades tõusvaid kulutusi jäätmetekitajatele. Kõigile osapooltele parem lahendus on lihtsalt linnatänavad korralikult ära remontida," ütles Remmelg.
Seotud lood
Prügiveofirma Cleanaway tegevjuht Argo
Luude ütles aripaev.ee-le kommentaariks Tallinna linnavalitsuse plaanile
piirata prügiautode liikumist, et linnavõim võiks Tallinnas elamise ära
keelata.
Suurte jäätmekäitlejate lobbi tulemusena
piirkondade vahel ära jaotatud turg ei taga neile piisavat sissetulekut,
mistõttu soovivad Ragn-Sells ja Cleanaway nüüd Leedu eeskujul litsentsipõhist
süsteemi.
Tallinn kavandab tänavu ulatuslikku
raskeveokite liikluse piiramist ning kuna ka prügiveokite registrimass on 34
tonni, tuleb sellistele koormustele mittekohandatud tänavatel, näiteks
vanalinnas ja kvartalisisesel teel võtta prügiveoks kasutusele kergemad
sõidukid.
Cleanaway juht Argo Luude ütles
aripaev.ee-le, et kui konkurentsiamet tahab Cleanaway ja Ragn-Sellsi väidetavat
kartellilepet uurida, siis tulgu ja uurigu. Karta midagi pole.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?