• OMX Baltic0,33%294,97
  • OMX Riga0,5%893,04
  • OMX Tallinn0,01%1 878,58
  • OMX Vilnius0,34%1 140,81
  • S&P 5000,55%5 770,2
  • DOW 300,52%42 801,72
  • Nasdaq 0,7%18 196,22
  • FTSE 100−0,03%8 679,88
  • Nikkei 225−2,17%36 887,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,5
  • OMX Baltic0,33%294,97
  • OMX Riga0,5%893,04
  • OMX Tallinn0,01%1 878,58
  • OMX Vilnius0,34%1 140,81
  • S&P 5000,55%5 770,2
  • DOW 300,52%42 801,72
  • Nasdaq 0,7%18 196,22
  • FTSE 100−0,03%8 679,88
  • Nikkei 225−2,17%36 887,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,5
  • 25.03.08, 16:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ragn-Sells: väikeste autodega prügi vedamine on kordades kallim

Jäätmekäitlusfirma Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelg ütles aripaev.ee-le, et väikeste autode soetamine sama prügikoguse vedamiseks on kaks korda kallim masinakulusid silmas pidades ja neli korda kallim tööjõukulusid arvestades.
"Väikeste autode kasutamine tähendab tegelikult liikluskoormuse suurenemist - ühe auto asemel sõidab neli autot," lisas ta.
Ragn-Sellsi pressautode registrimassid (e. täismassid) on tema sõnul 14 tonnist kuni 26 tonnini, viimased on juba 3teljelised suure mahutavusega veokid. 34tonnise registrimassiga veokeid Ragn-Sellsis Remmelga sõnul pole. Kõige väiksema registrimassiga veok on hetkel Cleanawayl ja selle täismass on ca 9-10 tonni, see on kasutusel vanalinnas.
Väga väikeseid, 3-5tonniseid pressautosid, on Remmelga sõnul kasutusel Skandinaavias, kuid põhiliselt hoonetes sees (n. maa-alustes garaažides) jäätmete kogumiseks. Kasulik koorma kaal on nende veokite puhul ca 1 tonn. "Kuna nende veokite mahutavus on väga väike, tuleb kusagil teeninduspiirkonnas neid veokeid ümber laadida. Kui praegu kasutatavad min. 14tonnise täismassiga veokid asendada väiksematega, siis sama töömahu teeks ära ca 4 väikse autoga - kuni 3,5 t," selgitas ta.
Kokkuvõttes - 3,5 tonniste prügiautode kasutamine Tallinnas ei ole Remmelga sõnul mingil moel õigustatud - eriti kui pidada Tallinna volikogu valijate ehk linnakodanike huve silmas. "See tähendaks kordades tõusvaid kulutusi jäätmetekitajatele. Kõigile osapooltele parem lahendus on lihtsalt linnatänavad korralikult ära remontida," ütles Remmelg.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele