• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,39%5 996,13
  • DOW 300,61%43 997,48
  • Nasdaq 0,05%19 279,93
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,57
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,39%5 996,13
  • DOW 300,61%43 997,48
  • Nasdaq 0,05%19 279,93
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,57
  • 25.03.08, 17:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome Sampo panga IT-süsteemid tõrkusid Danskega liitmisel

Lihavõttepühade ajal läbi viidud Sampo panga IT-süsteemide ühendamine emapanga Danske Bankiga ei kulgenud panga Soome klientidele päris ilma tõrgeteta.
Täna hommikul kui Sampo internetipank pärast neljapäevast pausi jälle lahti läks, avastasid mitmed panga kliendid Soomes, et ei saa kaardiga automaadist raha kätte ega automaatides kaardiga maksta. Helsingis olid mitmed Sampo makseautomaadid reast väljas ning internetipank aeglane või maas, vahendas Soome meedia. Kohati ei saanud ka kauplustes ostude eest tasuda. Soome Iltalehti kirjutas, et vähemalt ühel juhtumil nägi Sampo internetipanga klient ka teise kliendi andmeid.
Inimesed olid ärritunud ja vihased.
Sampo panga pressiesindaja sõnul oli vigaseid kaarte „neljakohaline number”, kuid mitte lausa tuhandeid. Vigu hakati kaart kaardilt kõrvaldama, kuid pärastlõunal oli vigaseid kaarte ikka veel sadu, kirjutas Helsingin Sanomat. Sellest hoolimata avaldas pank lootust, et kõik probleemid suudetakse teisipäeva jooksul lahendada.
Ka Danske Banki IT-direktor Peter Schleidt kinnitas Taani majanduslehele Börsen, et lähemate päevadega on probleemid kõrvaldatud. Osaliselt võis internetipanga aegluse tingida ka klientide tavatult suur huvi. „Napi tunniga on internetipangas käinud 180 000 Soome klienti. Seda on enam kui tavaliselt terve päeva jooksul. Loodetavasti lähipäevil see tavatu huvi raugeb,” ütles Schleidt.
Üldiselt kulges Danske Banki ja Sampo panga IT-süsteemide ühendamine siiski ladusalt. „Ühinemise tulemusel kasvab Sampo panga konkurentsivõime teatud ärivaldkondades ning meie Soome kliendid saavad nüüd juurdepääsu eelistele, mida annab suurema ja enam rahvusvahelise haardega panga kliendiks olemine,” ütles Danske Banki juht Peter Straarup pressiteate vahendusel.
Sampo panga liitmine Danske IT süsteemiga nõudis aasta jooksul vähemalt 2500 pangatöötaja panust, kes viisid läbi vähemalt 50 000 testi 2 miljoni kliendikonto ja Soome 800 000 internetipanga kasutaja liitmiseks Danske Banki süsteemidega. Sünergiast loodetakse aastaks 2010 säästu vähemalt 610 miljonit Taani krooni, kirjutas Börsen.
Danske Bank ostis Soome suuruselt kolmanda panga 6,23 miljardi dollari eest 2006. aasta novembris ning viis tehingu lõpule 2007. aasta veebruaris.

Seotud lood

Uudised
  • 03.04.08, 15:14
Sampo: Soome netipanga probleemid meid ei mõjuta
Sampo panga kommunikatsioonijuht Anneli Rõuk ütles, et siinse panga netisüsteemi Soome probleemid ei mõjuta, kuna asutakse erinevates süsteemides.
Uudised
  • 07.08.08, 17:10
Sampo Pank on Soomes kaotanud 30 000 klienti
Sampo Panga omanik Danske Bank teatas, et on Soomes kaotanud infosüsteemide probleemide tõttu 28 000 eraklienti ja 2200 äriklienti.
Uudised
  • 09.05.08, 13:52
Sampo kaotanud kardetust kordades rohkem kliente
Soomes on Sampo Pangast seoses uue internetipanga juurutamisel tekkinud probleemidega lahkunud tunduvalt rohkem kliente, kui üldiselt arvati.
Uudised
  • 12.05.08, 11:35
Valearvestus läks Danske Bankile 870 miljonit maksma
Järsk aktsiahindade langus kinnisvaralaenude turul läks märtsis Danske Bankile maksma 413 miljonit Taani krooni.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele