Seni väljakuulutatud ettepanekute kohta
aktsionäridele dividendide väljamaksmise kohta võib järeldada, et lisaks
aktsiate hinnalangusele on oodata ka kehva dividendisaaki.
Eesti Telekomi juht Vallo Kalm lubas aktsionäridele ka sel aastal korralikult dividende maksta, aga on helded dividendid sel aastal pigem erandiks kui reegliks. Eelmisel aastal maksis Eesti Telekom dividende 9,5 krooni aktsia kohta, mis oli ühe sendi võrra enam kontserni kasumist aktsia kohta. Telekom on maksnud kasumist suuremat omanikutulu alates 2004. aastast. Vähe usutav, et samamoodi juhtub ka sel korral. Kontserni eelmise aasta kasum oli 10,91 krooni aktsia kohta.
Kummalisel kombel ei teatanud täna 2007. aasta auditeeritud majandustulemusi esitanud Eesti Telekom juhatuse ettepanekuid dividendide maksmise kohta. Ilmselt pole jõutud dividendimäära ettevõtte suuromaniku, TeliaSoneraga veel kooskõlastada.
Seni on dividendiettepanekutest teada andnud viis ettevõtet. Lisaks Harju Elektrile, kes teatas täna, et kavatseb maksta omanikutulu kaks krooni aktsia kohta, on Norma lubanud maksta viis krooni, Saku Õlletehas 10 krooni ning Tallinna Vesi 12,45 krooni aktsia kohta. Baltika teatas kolmapäeval, et sel aastal jätab investorid dividendidest ilma, aktsia hind reageeris täna pea neljaprotsendilise kukkumisega 39,12 kroonile.
Seni teatamata ettevõtetest on suuremad lootused jäänud Eesti Ehitusele, mille kasum kasvas eelmisel aastal 60 protsendi võrra 9,14 kroonini aktsia. Eelmisel aastal maksis ettevõte dividende 1,5 krooni aktsia kohta, sel aastal võiks see kasvada krooni võrra.
Seotud lood
Norma maksab ka 2007. majandusaasta eest
aktsia kohta 5 krooni dividende. Sellist omanikutulu jagab ettevõte juba alates
2002. aastast.
Eesti Telekomi juhatuse esimees Valdo Kalm
ütles täna aripaev.ee lugejate küsimustele vastates, et vaadates 2007. aasta
tulemusi, peaks omanikel olema alust otsustada dividendide osas samamoodi ka
tänavu.
Harju Elektri juhatus teeb ettepaneku
maksta aktsionäridele dividende kaks krooni aktsia kohta, selgub ettevõtte
aastaaruandest.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.