Mõne nädala jooksul on kõrge kütusehinna
tõttu tegevuse peatanud vähemalt neli regulaarlende tegevat
lennufirmat.
Värskeim näide pärineb sellest nädalast, kui Hong Kongis pani pillid kotti vaid 17 kuud tegutseda jõudnud odavlennufirma Oasis. See oli üks väheseid pikki vahemaid katnud odavlennukompaniisid, reeglina teevad odavlennufirmad paaritunniseid otsi.
Oasis alustas Boeing 747ga liinil Hong Kong-London, aasta eest hakati Hong Kongist lendama ka Kanadasse Vancouverisse. Plaanis olid liinid Saksamaale ja Austraaliasse.
Oasise surusid põlvili aastaga 73 protsenti tõusnud kütusehind ja teisalt konkurents Hong Kongi põhilennufirmaga Cathay Pacific. Viimast peetakse üheks maailma parimaks lennukompaniiks. Oasis müüs pileteid neist mitu korda odavamalt, pakkudes samal ajal pardal tasuta toitu.
Oasise omanikud on palunud ärinõustamisfirmal KPMG leida lennufirmale uued investorid. Kerge see pole, sest Hong Kongis on vaid üks lennujaam, millel on pealegi suhteliselt kõrged lennujaamamaksud.
Reisifoorumis trip.ee kirjutas üks hetkel Hong Kongis viibib eestlane, et tema pidi lendama Oasisega Londonisse 1. mail ning otsib nüüd lahendust, kuidas Aasiast koju saada.
Märtsi lõpus peatasid tegevuse ka kolm USA lennufirmat. Neist Indianapolises paiknev ATA tühistas kõik reisid ja teatas pankrotistumisest juba teist korda viimase kolme aasta jooksul. Põhjuseks tõi Ühendriikides suuruselt kümnes lennufirma firma kaotatud tellimused sõjaväevedudele ja kütuse kallinemise.
Samuti pankrotistus üle 60 aasta Havai saarte ja mandri-USA vahet lennanud Aloha Airlines. Tegevuse lõpetamisest teatas ka alles mullu mais alustanud Ohio lennufirma Skybus Airlines, mis püüdis USAs kopeerida Iiri Ryanairi ärimudelit.
240 lennufirmat ühendav rahvusvaheline lennutranspordi assotsiatsioon IATA ennustas mullu septembris lennundusäri tänavuseks kasumiks 7,8 miljardit dollarit. Nüüdseks on numbrit juba kahel korral alandatud, hetkeprognoos on 4,5 miljardit dollarit (45 mld kr). Seejuures peaks Euroopa lennufirmade kasum langema mulluselt 2,1 miljardilt 1,8 miljardile dollarile.
Seotud lood
Lennufirmad uurivad põhjalikult iga oma
tegevuse sammu bituumenist taevani ning lennukisabast kuni ninani, otsides uusi
võimalusi, et kärpida kasvavaid kütusearveid.
Leedu lennufirma flyLAL ning lennukitele
tehnilisi teenuseid pakkuv ettevõte flyLAL Technics esitlesid Vilniuses
kaasaegseimaid lahendusi lennukites mobiilside käivitamiseks. Pardal tehtud
mobiilkõne hind algab 23 kroonist.
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.