A.Le Coqi juhtaja Tarmo Noop möönis firma
õllesuve tutvustusel, et õlleturg on juba teist aastata languses ja suvel on
oodata 30% hinnatõusu.
„Õlleturg langeb teist aastat järjest, 1-2% 2006. aastal võrreldes 2005. aastaga ja 2007. aastal paar protsenti võrreldes tunamullusega,“ ütles Noop.
Õlletehase juhataja süüdistas languses ilma, majanduslikku surutist ja poliitikuid. „Languse põhjused tulevad suvest ja sügisest. Õlletootjate suurim müügikuu on juuli. Eelmisel aastal müüdi nii juunis kui ka augustis rohkem õlut, kui põhimüügikuul, sest juulis olid ilmad kehvad. Teisalt oli tunda sügisel majanduslikku surutist, mis kandus tarbimisele üle. Ka meie tunnetame seda. Eelmise aasta suvest hakkasid kehtima ühel kolmandikul õlleturust piirangud, mis mõjusid negatiivselt just õlletootjale, tundub et kange alkoholi tootjatele ei mõjunud see nii,“ võttis ta möödunud aasta kokku.
Noobi sõnul oli A. Le Coq ainuke õlletehas, kelle turuosa kasvas, tervelt 8,4% võrra. Kasv tuli põhiliselt Specialist ja Premiumist. „Permiumi müük kasvas 18%. Siin taga on edukad kampaaniad ja turistid. Palju meie õlut läheb ka Soome,“ selgita ta.
Noobi meele tegi mõruks sel aastal ees ootav hinnatõus. „Mul ei ole miskit head tõdeda, hinnad tõusevad. Pool on tõusnud, pool tõuseb veel, kokku on aktsiistõus 32%,“ ütles ta. „Lätis ja Leedus on aktsiisid oluliselt madalamad. See mõjutab turiste, kes varsti võivad avastada meie naaberriigid ja soomlased, rootslased võivad peagi sinna õlut nautima minna,“ lisas ta.
Ootamas on ka tooraine hinnatõus, viljahind tõuseb 30-40%, mis tähendab, et kaupluses tõuseb õlle hind juunis võrreldes aastatagusega 30%. „Kuini 10% ostjaid uuringute kohaselt väga ei mõjuta. Kuid üle 10% tõus mõjutab valikuid ja 30% vähendab tarbimist. Võimalik turumahu langus on 5%. Väga suur langus tuleb pubides, restoranides, baarides. Majandusssurutises käivad inimesed väljas vähem söömas,“ sõnas Noop. Ta ennustas ka, et pärast suve võivad mõned söögikohad uksed sulgeda.
Ta ennustas, et hägustab vahe õllekokteileide, longdrnikide ja siidrite vahel ja vaid tugevad brändid jäävad ellu, nõrgemad kaovad turult.
Seotud lood
Viru Õlu juht Ott Licht arvas, et nii külma
õlut, kui A. Le Coq sel suvel pakkuda tahab, ei ole hea juua.
Eesti Õlletootjate Liidu tellimusel
valminud Eesti inimeste õlletarbimist, õlle mainet ning õlle müügi- ja
reklaamipiiranguid käsitlevast uuringust selgus, et keskmine õllejooja on noor
mees, kes teenib hästi ja bussiga ei sõida.
Ettevõtte turundusjuht Katrin Verniku
tutvustas A. Le Coqi suveplaane, mille põhiidee on hakata müüma külma õlut.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.