Harju Maakohus määruse kohaselt ei ole
Eesti Raudtee oma tegevusega kahjustanud konkurente, sealhulgas transiidiärimees
Oleg Ossinovskile kuuluvat ettevõtet Spacecom, teatas konkurentsiamet.
19.04.04 esitas transiidiärimees Oleg Ossinovskile kuuluv ettevõtte Spacecom konkurentsiametile kaebuse, milles märkis, et Eesti Raudtee üritab turgu valitseva ettevõtjana ettevõte seisundit kahjustada.
Toona leidis Spacecom, et Eesti Raudtee müüb veoteenust niivõrd odava hinnaga, et nemad ei suuda temaga konkureerida. Konkurentsiamet asus selle põhjal seisukohale, et Eesti Raudtee ei oma naftasaaduste veoturul turgu valitsevat seisundit ning tema hinnakujundus ei ole tegelikkuses konkurente, sealhulgas Spacecomi, kahjustanud.
Ettevõte aga konkurentsiameti seisukohaga ei nõustunud ning pöördus õiguse jalule seadmiseks Harju maakohtu poole. Kohus aktsepteeris 28.04.08 määruses konkurentsiameti seisukohti täies ulatuses ning kuna tegemist oli edasikaebamisele mittekuuluva kohtumäärusega, siis lõpetas kohus sellega pikaajalise ja äärmiselt mahuka menetluse Eesti Raudtee väidetavas turgu valitseva seisundi kuritarvitamisest.
Seotud lood
Spacecom teatas Eesti Raudteele, et soovib
peatada märtsist veolepingu Eesti Raudtee teedel raudteeveoste vedamiseks.
Spacecomi suuromanik on ärimees Oleg Ossinovski.
Transiidiärimees Oleg Ossinovski arvab, et
teoorias on Vene-Eesti transiidikasv võimalik, kuid praktiliselt vähe
tõenäoline. Samas lätlased on kujunenud olukorda tema sõnul hästi ära
kasutanud.
Raudteevedudega tegelev ettevõte Spacecom
teatas, et koondab 89 inimest. Koondamise põhjuseks tõi Spacecom raudteevedude
katkestamise tänavu märtsis.
Tallinna ringkonnakohus jättis jõusse Harju
maakohtu otsuse Oleg Ossinovski ja Spacecomi süüditunnistamises ja karistamises.
Harju maakohtu otsusega määrati Spececomile poole miljoni kroonine trahv ning
Ossinovskit karistati veidi üle 140 000 krooniga.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.