Eestis jõu ja ilu sümboliks tõusnud
Hummerid kolivad Nõmmele kerkivasse autokeskusse. Täna nurgakivi saanud
hoone esimesel korrusel kavatseb Premium Motors müüa Hiina
autosid.
"Mu unistus on teoks saamas," rääkis nurgakivi panekut tähistama saabunud koostööpartneritele Premium Motorsi omanik Jürgen Vester ja tunnistas samas, et plaanide pidamisest kulus ehituseni kuus aastat. Autokeskuse ehitus läheb maksma 43,5 miljonit krooni.
Nende hoovõtuaastatega vajus Hummeri büroohoone tunduvalt madalamaks ning vahetas ka värvi. Umbes kolme aasta eest helkis Kadaka teel otse Vesteri töölaua vastas seinal joonis helesinisest pilvelõhkujast. Praegune maja tuleb pruunides ja hallides toonides, selle väliskujunduses on kasutatud ohtralt klaasi ja metallvõrku.
"Kõrgemat meil ehitada ei lubatud," kommenteeris Vester täna aripaev.ee-le pilvelõhkujast alles jäänud kolme korrust. Arhitekt Raivo Puusepa kavandatud hoone ise jäi tema sõnul aga samaks.
Uue autokeskuse keldrikorrusele tuleb autoteenindus, esimesel korrusel võtavad platsi sisse Hiina autod ja teisel korrusel luksusmasinad. Lisaks võib end nn Hummeri majja sättida Eestis siiani esindamata ning äärmiselt eksklusiivne automark, mille tootjaga Premium Motors praegu läbirääkimisi peab.
"Lobsterid (homaarid, ja hummer pidi olema ka üks homaariliik - toim) elavad edasi," viskas Vester nalja aripaev.ee küsimusele, mida kavatseb ta teha siis, kui General Motors Hummerite tootmise lõpetab.
"Me oleme alati öelnud, et Hummerid pole igavesed," vastas Premium Motors Grupi juhatuse esimees Mart Opman. Tema sõnul valitseb Euroopas praegu tõsine Hummerite põud, kuna mootorite koostetehas streigib juba kolmandat kuud.
Samas läheb miljoniautode müük ootamatult hästi. Opmani sõnul pidi nende müügimees nurgakivi panekust loobuma, kuna ootas parajasti 3,5 miljoni kroonist tehingut.
"Kui klient tahab viie miljoni kroonist masinat, siis miks ka mitte (mina olen valmis seda müüma - toim)," rääkis Vester täna. Ta lisas, et keskklassi autode müük on languses vähemalt kaks aastat. "Need on pered korteri, kahe auto ja lastega," sõnas Vester ja vedas keskklassi laenukoormuse kirjeldamiseks kujundlikult käega üle oma kõri.
"Mulle see aga meeldib. See on just see sihtgrupp, kes ostavad hiinlasi (Premium Motorsi vahendatavaid Hiina autosid)," ütles Vester.
Alates 2006. aastast müüb Premium Motors Grupp Balti riikides Hiina autotootja Jiangling Landwind Motors Co maastureid Landwind. Peale Eestis armastatud Hummerite vahendab Premium Motors ka selliste luksusautode mudeleid nagu Wiesmann, Gemballa, Porsche ja Lincoln.
Seotud lood
General Motors pidas eelläbirääkimisi
Hummeri brandi müügiks Hiina sportautode tootjale Hunan Changfeng Motorile, kuid
hiinlased ütlesid tehingust lahti, vahendas just-auto.com.
USA autotootja General Motors on palganud
Citibanki müüma oma luksusmaasturite kaubamärki Hummer.
General Motors paneb pikape ja SUV-sid
tegevad tehased kinni, kuna siirdub seoses kütuse hinnatõusuga otsustavalt
väiksemate autode tootmise poole.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.