• OMX Baltic−0,03%288,45
  • OMX Riga0,09%876,67
  • OMX Tallinn−0,13%1 823,93
  • OMX Vilnius0,4%1 127,22
  • S&P 5000,15%6 095,57
  • DOW 300,57%44 408,67
  • Nasdaq −0,18%19 974,05
  • FTSE 1000,23%8 565,2
  • Nikkei 2250,79%39 958,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%104,21
  • OMX Baltic−0,03%288,45
  • OMX Riga0,09%876,67
  • OMX Tallinn−0,13%1 823,93
  • OMX Vilnius0,4%1 127,22
  • S&P 5000,15%6 095,57
  • DOW 300,57%44 408,67
  • Nasdaq −0,18%19 974,05
  • FTSE 1000,23%8 565,2
  • Nikkei 2250,79%39 958,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%104,21
  • 08.05.08, 21:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hummeri müüja ehitab Nõmmele autokeskust

Eestis jõu ja ilu sümboliks tõusnud Hummerid kolivad Nõmmele kerkivasse autokeskusse. Täna nurgakivi saanud hoone esimesel korrusel kavatseb Premium Motors müüa Hiina autosid.
"Mu unistus on teoks saamas," rääkis nurgakivi panekut tähistama saabunud koostööpartneritele Premium Motorsi omanik Jürgen Vester ja tunnistas samas, et plaanide pidamisest kulus ehituseni kuus aastat. Autokeskuse ehitus läheb maksma 43,5 miljonit krooni.
Nende hoovõtuaastatega vajus Hummeri büroohoone tunduvalt madalamaks ning vahetas ka värvi. Umbes kolme aasta eest helkis Kadaka teel otse Vesteri töölaua vastas seinal joonis helesinisest pilvelõhkujast. Praegune maja tuleb pruunides ja hallides toonides, selle väliskujunduses on kasutatud ohtralt klaasi ja metallvõrku.
"Kõrgemat meil ehitada ei lubatud," kommenteeris Vester täna aripaev.ee-le pilvelõhkujast alles jäänud kolme korrust. Arhitekt Raivo Puusepa kavandatud hoone ise jäi tema sõnul aga samaks.
Uue autokeskuse keldrikorrusele tuleb autoteenindus, esimesel korrusel võtavad platsi sisse Hiina autod ja teisel korrusel luksusmasinad. Lisaks võib end nn Hummeri majja sättida Eestis siiani esindamata ning äärmiselt eksklusiivne automark, mille tootjaga Premium Motors praegu läbirääkimisi peab.
"Lobsterid (homaarid, ja hummer pidi olema ka üks homaariliik - toim) elavad edasi," viskas Vester nalja aripaev.ee küsimusele, mida kavatseb ta teha siis, kui General Motors Hummerite tootmise lõpetab.
"Me oleme alati öelnud, et Hummerid pole igavesed," vastas Premium Motors Grupi juhatuse esimees Mart Opman. Tema sõnul valitseb Euroopas praegu tõsine Hummerite põud, kuna mootorite koostetehas streigib juba kolmandat kuud.
Samas läheb miljoniautode müük ootamatult hästi. Opmani sõnul pidi nende müügimees nurgakivi panekust loobuma, kuna ootas parajasti 3,5 miljoni kroonist tehingut.
"Kui klient tahab viie miljoni kroonist masinat, siis miks ka mitte (mina olen valmis seda müüma - toim)," rääkis Vester täna. Ta lisas, et keskklassi autode müük on languses vähemalt kaks aastat. "Need on pered korteri, kahe auto ja lastega," sõnas Vester ja vedas keskklassi laenukoormuse kirjeldamiseks kujundlikult käega üle oma kõri.
"Mulle see aga meeldib. See on just see sihtgrupp, kes ostavad hiinlasi (Premium Motorsi vahendatavaid Hiina autosid)," ütles Vester.
Alates 2006. aastast müüb Premium Motors Grupp Balti riikides Hiina autotootja Jiangling Landwind Motors Co maastureid Landwind. Peale Eestis armastatud Hummerite vahendab Premium Motors ka selliste luksusautode mudeleid nagu Wiesmann, Gemballa, Porsche ja Lincoln.

Seotud lood

Uudised
  • 18.08.08, 20:28
Hiinlased peavad Hummerit liiga kalliks
General Motors pidas eelläbirääkimisi Hummeri brandi müügiks Hiina sportautode tootjale Hunan Changfeng Motorile, kuid hiinlased ütlesid tehingust lahti, vahendas just-auto.com.
Uudised
  • 26.06.08, 12:57
General Motors valmistub Hummeri matusteks
USA autotootja General Motors on palganud Citibanki müüma oma luksusmaasturite kaubamärki Hummer.
Uudised
  • 03.06.08, 18:39
GM sulgeb neli autotehast ja kaalub Hummeri tootmisest loobumist
General Motors paneb pikape ja SUV-sid tegevad tehased kinni, kuna siirdub seoses kütuse hinnatõusuga otsustavalt väiksemate autode tootmise poole.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:31
ESG – midagi enamat kui mood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele