Jaapani autotootja Toyota teatas, et
ettevõtte esimese kvartali kasum langes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga
28% võrra. See on ettevõtte esimene kasumilangus seitsme aasta jooksul.
Kasumi languse põhjuseks toob autotootja langeva nõudluse Ameerika turul, kuna tugeva jeeni ja nõrga dollari tõttu on autode eksport kallimaks muutunud, vahendas BBC.
Toyota sissetulek langes käesoleva aasta esimese kvartaliga 440 miljardilt jeenilt 316,6 miljardi jeenini.
Autotootja kasum on viimaste aastatega jõudsalt kasvanud tänu väiksemate kütusesäästlikumate autode Yarise ja hübriid Priuse suure populaarsusega. Eelnimetatud autode nõudlus on eelkõige kasvanud Venemaa, Hiina ja Lähis-Ida turgudel.
Tulenevalt sellest loodab Toyota saavutada maailma suurima autotootja staatuse, edastades oma peamist konkurenti General Motorsit. Just tänu väikeste autode suurele nõudlusele on Toyota müünud esimeses kvartalis rohkem sõidukeid kui General Motors.
Seotud lood
Analüütikuteagentuuri Avtostati andmetel on
Venemaa populaarsemad importautod Jaapani margid.
Möödunud suvel lubas Lossi Kinnisvara
maakler Allen Talviste, et Rae vallas Patikal asuva maja ostja saab üle
3 miljoni kroonise tehingu peale tasuta uue auto.
Jaapanlaste auto gigant Toyota teatas
kvartali kasumi tõusust ning suurenevast nõudlusest Hiina turul, samal ajal kui
USA turg jaheneb.
Jaapani autotootja Toyota teise kvartali
kasum langes vähem, kui analüütikud olid ennustanud.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.