Seakasvatusfirma Markilo on vaatamata
möödunud aasta aprillirahutustele, suutnud taastada Venemaa
äripartneritega esialgsed sideme ning peaaegu täies mahus taastanud
elussigade ekspordi Venemaale.
Seakasvatusettevõtte Markilo juhi Urmas Lahti sõnul eksportisid enne mulluseid aprillikuu sündmusi elusiga Venemaale 15 Eesti seafarmi, peale sündmuseid katkes nii kõne all oleval ettevõttel, kui ka teistel Eesti seakasvatajatel otsene kontakt Peterburi äripartneritega, kirjutas Virumaa teataja.
„Eksportisime Peterburi 12 000 elusiga kuus. Peale rahutusi katkes otsene kontakt Peterburi äripartneritega, mille tõttu pidime koondama töötajaid. Õnneks küll minimaalselt, ning meil õnnestus ka väikest kasumit teenida,“ rääkis Laht.
Küsimusele, miks mees Eesti turule ümber ei orienteerunud, vastas Laht, et Peterburis saab elussea eest küsida 25-30% kõrgemat hinda, kui kohalik turg seda võimaldaks.
Vältimaks täieliku hävingut leidis ettevõtte endale äripartnerid Lätis ning kuna Venemaa ei olnud Lätile sanktsioone rakendanud, toimus äritegevus Venemaaga läbi Läti partnerite. Selline tegevus andis Venemaa partneritele kindluse, et ka keerulistes majanduslikes ja poliitilistes tingimustes suudab ettevõte lahendusi leida. Mille tulemusena alustati uusi ärikõnelusi möödunud aasta lõpus. Käesoleva aasta aprillis allkirjastasid mõlemad osapooled uued koostöölepingud ning elusigade transport Venemaa poole võis alata.
Tänaseks on ettevõtte sõlminud lepingu 11 000 elussea müümiseks Peterburi, mis on vaid 1000 sea võrra vähem, kui enne kahe riigi vahelisi suhete teravnemisi.
Seotud lood
ASi Toftan tegevdirektori Martin Arula
sõnul likvideerib puidu tollimaksu uus tõus Venemaa puiduekspordi
Eestisse, kirjutas dv.ee.
Venemaa välisministeeriumi poolt täna
tehtud avalduses märgitakse, et pronkssõduri teisaldamine ning vene sõdurite
säilmete ümbermatmine aasta tagasi tekitas suurt kahju kahe riigi suhetele ning
ootab Eesti võimudelt samme olukorra parandamiseks.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.