Leiburi juhi Ants Promanni sõnul ei ole
emotsioonid äris kuigi mõistlikud.
„Transiit on Eestile ajalooliselt tähtis olnud. Ida-Lääne-vaheline Hansatee on toonud meile arengut ja õitsengut,“ rääkis mees. Siinkohal märkis toiduärimees, et emotsioonid ei tule reeglina ärile kasuks.
Aripaev. ee küsimusele, kes on süüdi transiidi hääbumises, vastas mees, et selles ole oma osa emotsioonidel, maailmamajandusele ja konkurentsil.
„Läti, Leedu, Soome ning Venemaa sadamad võistlevad Läänemere veomahtude pärast. Lätil ja Leedul on soodsamad sadamate tingimused, kuna jäätumist on talviti vähem. Samuti paistab, et nad talitavad nutikamalt ning targemalt,“ arvas Promann.
Küsimusele, kas Vene transiit on Eesti asemel Läti suundunud, vastas Promann, et ei oska sellel teemal spekuleerida, kuna ei ole täpsete veomahtude nubritega kursis.
Seotud lood
Estoveri tegevjuht Kai Rimmel ütles, et
transiidi kängumine hakkas peale juba enne pronkssõduri ümber toimuvat ning tema
peab vastutavaks hoopis Tallinna linnapea Edgar Savisaare tegevust.
Latvijas Dzelzcels ehk Läti raudtee tõstab
8% võrra veotariife.
Soome Pagarite Liidu arvates ei ole senine
hinnatõus üldsegi piisav ning peavad uut hinnatõusu vältimatuks.
Hansapanga vanemanalüütiku Maris Lauri
sõnul on väga vähe tõenäoline, et Vene naftatransiit Eestisse tagasi tuleb.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.