Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) Eestit
väisanud delegatsiooni juht Franciszek Rozwadowski leiab, et tarbijate
kindlustunne võiks tõusta.
„Ma ei ole küll majapidamistele nõuandja, kuid suur osa majanduskasvu pidurdumisest on tulnud sellest, et inimesed on võrreldes varasemaga palju ettevaatlikumad. Kulutamise asemel säästetakse,“ rääkis Rozwadowski.
„Jah, olukord on muutunud. Inimesed peavad arvestama, et palk ei saa iga aasta 20% tõusta ja et töö kaotades ei ole enam viit uut kohta ootamas,“ märkis ta.
IMFi esindaja sõnul on see iseenesest hea, kuid veelgi ettevaatlikum olla ei ole tema hinnangul põhjust.
Valuutafondi avaldatud raportis on välja toodud, et siinse majanduskasvu taastumine sõltub suurel määral majanduse konkurentsivõimest.
„Tarbimine jääb tõenäoliselt vaoshoituks, kuina suurenenud ebakindluse tingimustes on majapidamised hakanud säästma, et oma finantsseisu ebakindlama tuleviku vastu kindlustada. Seetõttu sõltub majanduskasvu taastumine eelkõige ekspordi ja investeeringute elavnemisest. Selleks, et investeeringute kasv taastuks ning eksportijad oleksid suhteliselt aeglase kasvuga üleilmsetel turgudel konkurentsivõimelised, tuleb tagada palgakasvu kooskõla tootlikkuse kasvuga,“ seisab raportis.
IMF prognoosib, et majanduse ebakindel väljavaade ja ettevõtete vähenenud kasumlikkus muudavad palgakasvu aeglasemaks. Siiski on ebaselge, millal nimetatud kohandumine toimub.
Seotud lood
Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) Eesti
visiidi kokkuvõtetest selgub, et suurorganisatsioon ei välista Eesti puhul ka
majanduslangust.
Eesti Panga president Andres Lipstok ütles
täna Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) Eesti raporti tutvustusel, et riik peab
jätkama range eelarvepoliitikaga.
Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) esindaja
Franciszek Rozwadowski ütles täna Eesti Pangas organisatsiooni värskest Eesti
raportist kõneldes, et valitsus on heade aegade usus andnud liiga palju
lubadusi.
Majanduskasvu aeglustumisega proovitakse
pangandussektori tugevust, mida ohustavad laenuvõtjate raskused ja
rahvusvaheline intressitõus.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.