Koos kütusehinna tõusuga suureneb ka suurte
bensiinipaakidega autode järjekord Eesti-Vene piiril.
Ööpäevas voolab Eesti piiritsooni tuhandeid liitreid odavat Vene kütust. Eesti riigi saamata jäänud makse on aga võimatu välja arvutada, kirjutab venekeelne portaal
dv.ee.
Vene kütuse vedajate sõnul klientide puudust neil ei ole. Venemaal maksab bensiin 95 kroonidesse ümberarvestatult umbes 10 krooni. Isegi kui panna kaks-neli krooni juurde, tuleb välja palju madalam hind kui Eesti tanklates. Ilmselt eestlaste huve arvestades ehitatakse Ivangorodis, mille elanikkond on kõigest mõni tuhat inimest, juba seitsmendat tanklat.
"Kliendid leiavad meid ise," räägib ühe väikebussi omanik Vadim. "Peamiselt on need taksojuhid või need, kelle töö on seotud ringisõitmisega. Isegi firmad tangivad, kuigi tšekke me ei anna," seletab tema.
Maksu- ja tolliameti pressiesindaja sõnul võivad eraisikud tuua Eestisse täispaagi bensiini ning kümme liitrit kanistris. Ülejääk konfiskeeritakse. Kui tuvastatakse, et auto omanik tegi kodus bensiinipaagi suuremaks, siis kogu bensiin võidakse konfiskeerida ning kirjutada trahv kuni 18 000 krooni.Ilmselt sellepärast võib Eesti-Vene piiril näha aina rohkem Ameerika mikrobusse Ford ja Chevrolet, mille bensiinipaagid mahutavad kuni 170 liitrit kütust. Lemmikuks on kujunenud universaal Volkswagen Passat paagi mahutavusega 70 liitrit."Mõned käivad spetsiaalselt kütust toomas, mõned sõeluvad edasi-tagasi äriasjus, kuid kõik püüavad enne Venemaalt lahkumist panna oma paagid täis. Narvas maksab liiter bensiini 95 umbes 13 krooni. Mida kaugemale Eestisse, seda kallim," seletab Vadim.ASi Eesti Statoil arengujuhi Kai Realo sõnul on võimatu arvutada välja Eesti riigile sellega tekitatava kahju suurust.
Eestis on kehtestatud euronormidele vastav kütuseaktsiis. Ostes Venemaalt toodud kütust, jäävad kasutajal maksmata aktsiis ja tulumaks, mis kokku moodustavad 8,28 krooni bensiinihinnast ning 8,12 krooni diislikütuse hinnast. Kaotajaks jääb Eesti riik.
Indrek Kaju, ASi Neste Eesti peadirektor, teatab aga, et Venemaalt toodud bensiini müümine ei ole mingi uus nähtus. Tema arvates võiksid taolist bensiini ostvad autoomanikud mõelda keskkonna ja oma autode seisukorrale, kuna bensiin ei vasta ühtsetele euronormidele.Väävli sisaldus Venemaa kütuses ületab mitmekordselt normi. Ega asjatult ei tarni mõned autotootjad Venemaale ekstra selle riigi jaoks loodud masinaid. Seega, kui auto on tangitud kütusega, mida valmistajatehas ei ole aktsepteerinud, võib Eesti automüüja keelduda mootori garantiiremondist.Honda Baltic ametliku esindaja Agdek-Auto Narva teenindusosakonna juhataja Dmitri Širokov märkis, et on praktiliselt võimatu tõestada, et auto omanik kasutas Venemaalt toodud bensiini.Küsimusele, kas esindus keeldub garantiiremondist, kui saab teada, et paaki oli valatud Vene bensiini, vastas Širokov eitavalt: "Aga kui omanik käis Venemaal äriasjus? Kus ta siis oleks pidanud tankima?"
Seotud lood
Täna maksab Eestis liiter mootoribensiini
17,45 krooni, millest 8,28 krooni ehk 47,46% moodustavad maksud (aktsiis,
käibemaks) ning diislikütuse hind 19,45 krooni, millest 8,12 krooni ehk
41,87% on maksud riigile.
Eesti Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo
kahtlustab, et Soome suurte kütusemüüjate vastu algatatud aktsiooni
taga võib olla mõni konkurent. Hinnasõjani jõudes kaotab tema sõnul
aga pigem tarbija.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.