Eesti Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo
kahtlustab, et Soome suurte kütusemüüjate vastu algatatud aktsiooni
taga võib olla mõni konkurent. Hinnasõjani jõudes kaotab tema sõnul
aga pigem tarbija.
"Sarnaseid üleskutseid erinevate kaupmeeste ja toodete boikoteerimiseks on ka varem esinenud," märkis Realo soomlaste ettevõtmist kommenteerides. "Tarbijal on alati vabadus otsustada, missuguse kaupmehe juurest ning missuguse hinnaga tooteid ja teenuseid tarbida."
Realo sõnul tasuks analüüsida fakti, et boikotiüleskutse võib piirata vaba konkurentsi. "Üleskutse puudutab vaid kahte turuosalist, mistõttu võib tegemist olla mitte tarbijate algatusega, vaid otseste konkurentide katsega suurendada tarbija mõjutamise kaudu oma müügimahtusid," rääkis ta.
Hindu boikott ilmselt ei mõjuta, kuna kütuse nõudlus jääb samaks, selgitas Realo.
"Kui turul tekib hinnasõda, on see ajutine ning hinnasõdade tulemusel lõpetavad nõrgemad turuosalised äritegevuse. Kokkuvõttes kaotab kõige rohkem tarbija, sest konkurents pikemas perspektiivis väheneb," sõnas Realo.
Statoili andmetel on mootorikütuste hinna märkimisväärne alanemine võimalik ennekõike toodete maailmaturuhinna langusest tulenevalt või maksupoliitiliste otsuste tulemusel. Nii näiteks täna maksab Eestis liiter mootoribensiini 17,45 krooni, millest 8,28 krooni ehk 47,46% moodustavad maksud (aktsiis, käibemaks) ning diislikütuse hind 19,45 krooni, millest 8,12 krooni ehk 41,87% moodustavad maksud.
"Toodete maailmaturu hinnad on aasta algusest pidevalt kallinenud ning võrreldes eelmise aasta maikuuga on sisseostuhinnad mootoribensiinile hetkel 298 USD/tonn ehk 38% kallimad ning diislikütusele 640 USD/tonn ehk 104% kallimad. Tarbijate pahameel kõrgete hindade osas on mõistetav, kuid ühe või teise ettevõtte boikott ei muuda kahjuks olukorda - ei toornafta maailmaturuhindu, toornaftast toodetud mootorikütuste maailmaturuhindu, riigi maksupoliitikat ega pikemas perspektiivis ka kaupmeeste hinnapoliitikat," märkis Realo.
Seotud lood
Täna maksab Eestis liiter mootoribensiini
17,45 krooni, millest 8,28 krooni ehk 47,46% moodustavad maksud (aktsiis,
käibemaks) ning diislikütuse hind 19,45 krooni, millest 8,12 krooni ehk
41,87% on maksud riigile.
Soomes liigub meili teel kiri, mis kutsub
kõiki üles aasta lõpuni mitte ostma kütust Neste ja Shelli tanklatest, et
sundida suurtegijaid hindu alandama.
Soome Keskpartei Keskusta peasekretäri
Jarmo Korhoneni arvates peaks valitsus kõrge kütusehinnaga võitlemiseks alandama
kütuseaktsiisi määra.
Koos kütusehinna tõusuga suureneb ka suurte
bensiinipaakidega autode järjekord Eesti-Vene piiril.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.