Heily võrdlebki kvaliteetse reklaami tegemist käsitööga, mille kohta moekunsti keeles võiks öelda haute couture. "Tõmbaksin paralleeli kaubamaja ja ateljee vahel - ateljees õmmeldakse sulle püksid, mis arvestavad kõiki sinu iseärasusi. Nii ka Ecwadoris," selgitab ta.
Kuigi reklaamialal tegutseb palju naisi, ka juhtide seas ning osanikeringis, peale Heily rohkem naissoost ainuomanikke sel alal polegi. Üle kümne aasta tagasi töötas Heily kirjastusfirmas Mihkel ning tema korraldada oli ettevõtte reklaamimajandus. Taasiseseisvunud Eesti turumajandus arenes kiirelt ja ettevõtliku loomusega Heilyl tekkis õige pea mõte rakendada omandatud kogemusi oma firmas.
Noorel naisel jagus nii uljaspäisust kui ka seiklusjanu, ja koos ühe tollase sõbrannaga pandi ettevõte püsti. Teine omanik on nüüdseks oma osaluse Heilyle müünud. Alustades ei kujutanud noored daamid kumbki hästi ette, mida see kõik tegelikult tähendab ja kaasa toob. Hirmu polnud, sest puudus ettekujutus tegelikkusest.
Omanikena tuli aga kõike ise teada, ise teha ja vastutada. Mis kõige hullem - ka ressursid leida. Heily meenutab, kui nad olid just värskelt sisse kolinud oma esimesse väiksesse kontorisse, mis oli umbes 15 m" suurune. "Meil oli kohtumine kliendiga, kes soovis olemasolevasse kavandisse parandusi sisse viia, kuid meil ei olnud ju veel arvutitki! Nägime terve kohtumise kõvasti vaeva, et seda puudust varjata."
Polnud ju sel ajal alustavale ettevõttele mingeid liisinguid ega laene, puudusid stardiabi ja infopunktid. Õnneks nõuti osaühingutelt ka vaid 10 000kroonist algkapitali. Selle laenasid naised tuttavatelt ja maksid paari kuu pärast eelmise töökoha lõpparvest kinni.
Peamine turunišš oli algul reklaamtrükised ja esimesteks klientideks Heily kontaktid Mihkli-päevilt. Algselt saigi ettevõte loodud reklaamtrükiste kirjastamiseks. Teenuste nimekiri, mida firma oma klientidele praegu pakub, on kasvanud vastavalt nõudlusele.
Tasakaalu pere ja firma vahel polnud kerge leida - kahtlemata oli pere finantsiline ja moraalne tugi toona väga oluline. "Seda aega, et ise oma töö eest tasu saada, tuli ikka mitu head aastat oodata," kinnitab Heily.
Tol ajal tegutses turul palju hetkelise omakasu tagaajajaid, ka Heily firma sattus üsna ruttu nende otsa. Küll oli allhankijaid, kes oma praagi eest ei tahtnud vastutada, ja tellijaid, kelle arved siiani maksmata.
Heily peab ennast kõrge töövõimega ja väga hea stressitaluvusega aktiivseks inimeseks, seetõttu ei ole tal kunagi tekkinudki dilemmat, kas pere või töö. Kõigi ja kõige jaoks on jätkunud aega. Pigem peabki ta oma ettevõtte loomise plussiks seda, et tööaega saab planeerida ise.
Firmaga alustades olid pojad 4- ja 6-aastased. Heily suutis oma asjaajamised nii sättida, et pere jaoks jäi alati aega. Talle ei meenu ühtegi 1. septembrit, kui poleks saanud töölt varem tulema. Oli võimalus võtta vaba päev täpselt siis, kui seda vaja oli.
Heily meenutab, kui vanem poeg hakkas 4. klassi lõpetama ja vanematega otsustati teha lastele klassiekskursioon Peterburi. "Klassijuhataja tingimus oli, et vähemalt 10 lapsevanemat peab kaasa tulema. Meie abikaasaga läksime mõlemad. Enamikul vanematest polnuks see kahjuks võimalik."
Aavikute pere traditsiooniks on saanud pere ühised reisid ja seiklused eri maade avastamisel. Oma firma on pigem võimaldanud olla rohkem lastega koos kui vähendanud seda aega.
Firma nimi Ecwador seostub ekvaatoriga. "Ekvaator on kokkuleppeline piir, mis poolitab meie koduplaneeti. Käsitlegem ekvaatorit kui teatavat piiri, mis ilmtingimata ei ole maakera poolitav," selgitab Heily. "Ecwador balansseeribki selle piiri peal." Nimel on ka otsene tõlgendus - kuna ekvaator jookseb planeedi keskelt, tähendab see, et ta asub alati päikese käes. "See tähendab, et Ecwador on alati õnnistatud säravate ideede ja soojade inimestega." Ecwadori kontorit külastades on tunne, et oled kellelgi kodus külas, ning kuna inimesi ja tube on palju, elab siin majas ilmselt mitu põlvkonda koos. Kõik see loob personaalse atmosfääri kliendile ja head eeldused loominguliseks tööks.
Heily hinnangul on agentuuri peamised eelised põhjalik turunduskommunikatsioon ja kogemustepagas, personaalsus kliendisuhetes ning töötajate suur pühendumus. "Meie firma edu pant on särasilmsed töötajad, loovad lahendused ja klientide usaldus," usub Heily.
Hea kampaania mõõdupuu ei seisne tema sõnul ettevõtte jaoks mitte reklaamiagentuuri seinale paigutatud trofeedes, vaid klientide kasvanud turuosades ja müügituludes. Aprillis toimunud reklaamiauhindade jagamisel sai Ecwador taas mitu Kuldmuna. Heily ütleb, et nad ei tee kunagi ühtegi tööd mõttega, et nüüd sellega võtame Kuldmuna. Tulemus sõltub paljuski kliendist ja sellest, kui palju ta agentuuri usaldab. "Üldjuhul on ikkagi nii, et võidutööd kipuvad olema just need, kus tellija agentuuri 100% usaldab ja ei hakka agentuuri väljatöötatud ideed muutma oma isikliku arvamuse ja maitse järgi," selgitab Heily. Reklaamiagentuuris töötavad loovisiksused, keda Heily võrdleb ka teatriprimadonnadega, seda heas mõttes: "Neile tuleb luua tingimused, kus nad tunnetavad piisavalt vabadust nii planeerimises, igapäevases tegutsemises kui ka karjääri kujundamisel."
Juhina ei pea Heily heaks tooniks töötajate n-ö üleostmist, kuna sel moel endale võidetud inimeselt pole mõtet loota lojaalsust. "Ta on nagu palgasõdur, keda on võimalik parema pakkumise eest üle osta."
Töötajate valikul ei sea Heily fookust niivõrd erialastele teadmistele, kuivõrd inimese mõttemaailmale ja hoiakule. "Silmad peavad särama. Ja tahe peab olema. Kõik muu on õpitav."
Mis tahes ettevõtte edu saladuseks peab Heily kolme olulist juhtmõtet: oma valitud strateegiad tuleb alati ellu viia, üles ehitada toimiv mõõdu- ja motivatsioonisüsteem ning hoolikalt jälgida nende kõigi omavahelisi seoseid.
Viimasel ajal kulub Heilyl ettevõttele taas rohkem aega ja energiat, sest eesmärk on ettevõtte jõuline kasv. Samas võib Heily rahuloluga nentida, et eelmisel aastal poole võrra täienenud meeskond on väga tubli ning teda on üha vähem vaja. Sellele vaatamata hoiab perenaine ennast kursis töödega, mis tema firma ja nime alt majast välja lähevad, ka osaleb Heily meeleldi kõigi suuremate projektide töögrupis.
Hiljaaegu kolis Aavikute pere oma majja firma kontorist vaid mõne tänava kaugusele. See asjaolu võimaldab pärast tööd kiiremini pere juurde jõuda ja vahel ka lõuna ajal kodunt läbi lipsata.
Kuna Heily on loomult väga aktiivne, leidis ta vabanenud ajale kohe uued väljakutsed - hiljaaegu sai temast osanik portaalis ilm24.ee. Juba kolm aastat on ta Eesti Reklaamiagentuuride Liidu juhatuse liige, samuti Rahumäe Põhikooli hoolekogu liige. Väga tihedale ajakavale vaatamata ei ole naisel kunagi olnud tunnet, et tal pole pere jaoks piisavalt aega. "Prioriteedid peavad paigas olema, elu peab olema tasakaalus. Siis jõuab palju."
Heily juures on veel midagi, millest mööda minna ei saa - armastus antiigi ja sisustuse vastu. Talle meeldib nii aia- kui ka sisekujundus. Seni on ta kätt proovinud oma kodus ning koos kogu meeskonnaga firma kontoris. Mõlemat tulemust on kiitnud paljud. Kolm aastat tagasi ostetud uues kodus avanes hea võimalus oma ideid teostada ja sisustada maja aastate jooksul kogutud antiigikollektsiooni vääriliselt. "Antiigiga ei ole päris nii, et lähed poodi ja ostad, mõnda asja otsid võib-olla aastaid," räägib Heily. "Hiljem on ka vanast asjast, millele uus elu sisse puhutud, selle võrra rohkem rõõmu."
Ka firma koduks olev maja on sellest armastusest kantud - kogu sisustus selles võiks tõepoolest vabalt kuuluda eestiaegsele õmblusateljeele, kus lahked õmblejannad, sentimeetririhm kaelas, tellijailt mõõte võtavad.
Fotod: Indrek Susi
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.