• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 27.05.08, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas uus või taastatud rehv?

Kliendil tuleb eelkõige otsustada, kas valida uus või taastatud rehv. Suurem osa rehvidest on taastamiseks sobilikud. Nii nagu sõiduautode rehvitööstuses, pole ka ehitusmasinate puhul võõras rehvide taastamine.
Industech Baltic OÜs müügi ja hooldusega tegelev Peeter Treial propageerib rehvide taastamist. "Teeme koostööd Euroopa suurima ehitusmasinate rehve taastava firmaga Marangoni. Taaskasutuse temaatika on päevakohane ja ka tehnoloogia on juba väga heal tasemel," kinnitab Peeter Treial.
Ehitusmasinate rehvide taastamise kasuks otsustamisel on olulised taastamisele kuluv aeg ja hinnasuhe uue rehviga. Peeter Treiali sõnul võib taastamisele kuluda kuni kaks kuud, ent nii kaua ei saaks ükski ehitusmasin seista.
"Saades kliendilt rehvi, mille karkass on taastamiskõlbulik ja sarnane meil laos olemasolevaga, vahetame selle kohe eelnevalt taastatud rehvi vastu," selgitab ta.
Treiali andemetel saab umbes üheksakümmend protsenti rehvidest taaskasutuskõlblikeks töödelda ning kokkuvõttes tuleb hind odavam kui uue rehvi ostu puhul. Samas lisab ta, et taastamise mõttekus on otseselt seotud rehvi kasutustingimustega ja sellele esitatavate nõuetega.
Industech Baltic OÜ pakub oma töökojas rehvide vahetamise teenusele lisaks ka kliendi juurde sõitmise teenust, et siis võimalusel objektil rehv suurema ajakuluta parandada. "Taastatud rehvidele lisaks on laos ka uusi rehve," räägib Treial.
Solideal Baltic ASi tegevjuht Tarmo Männasalu võtab rehvide taastamise teemal pigem pessimistliku hoiaku. Rehvide taastamise tehnoloogia on küll arenenud, kuid tulemus polevat ikkagi võrreldav uuega. Kvaliteedi ja hinna suhet vaadates ei näe Männasalu mõtet otsustada taastatud rehvi kasuks: "Taastamiseks peab rehvi karkass heas seisukorras olema, paraku näitab praktika vastupidist ja üldiselt tuleb uus rehv kasutusele võtta."
Solideal Baltic AS seega rehvide taastamisega ei tegele ning müüb ainult uusi rehve, mille valik laos on Eesti turu mahtu arvestades piisav. Ka ei paku firma teenust rehvide vahetamiseks.
Männasalu selgitab, et võrreldes sõiduautode rehvidega on ehitusmasinate rehvide turg keerulisem, kuna erinevaid sektoreid on seal tunduvalt rohkem. "Tuleb arvestada tööde iseloomu, kasutustingimusi, rehvide koormusindekseid ja teisi olulisi parameetreid." Rehve omavahel võrrelda ja liigitada on tema sõnul keeruline ülesanne.
Küll aga nimetab Männasalu rehvitootjaid hinnaklassi järgi. "Levinuimad margid on kaubamärk Solideal ja samuti meie otsene konkurent Mitas." Tarmo Männasalu arvates on tegemist keskklassirehvidega. Kallimal ja kõrgemal tasemel on Michelin, Goodyear ja Bridgestone oma tootevalikuga. Peeter Treial nimetab kolmele kõrgklassirehvile lisaks ka üha enam turul positsiooni kindlustavat Techkingi tootjafirmat. Neid nelja rehvitootjat esindab ka Industech Baltic OÜ, lisaks muidugi Marangoni taastatud rehve.
Intrac Eesti AS müügiesindaja Ramon Kaunismaa räägib, et nende praktikas on iga päev probleeme rehvide vastupidavusega. Põhjus pole ühe või teise tootja toodetud rehvide erinevas kvaliteedis, vaid ikkagi töökeskkonnas, kus masin töötab.
"Kulumise mõttes võib rehv kas või kolm aastat vastu pidada, kuid igapäevase torkekahjustuse vastu kaitset pole," ütles Kaunismaa. Peeter Treial Industech Baltic OÜst kinnitas samuti, et rehvi vastupidavusest rääkides pole võimalik üldistusi teha, kuna rehvidele esitatavad tingimused ja koormused pole võrreldavad.
Kuna sarnased probleemid on tõesti küllaltki sagedased, on Intrac Eesti AS sõlminud rehvide parandamiseks lepingud, kus parandajafirma sõidab objektile masina juurde ja võimalusel parandab tekkinud kahjustuse kohapeal. Ramon Kaunismaa lisab, et kui rehvi eluiga kulumise tõttu peaks lõppema hakkama, eelistab Intrac Eesti ikkagi uut rehvi taastatule.
Cramo Estonia ASi rendidirektori Toomas Linamäe arvates on rehvide purunemise tõttu tekkivad tööseisakud harukordsed. "Loomulikult tuleb ette probleeme rehvidega, kuid seda juhtub väga harva." Väiksema kahjustuse korral parandatakse rehvid ise, suuremate probleemide puhul kasutatakse asjatundjate abi, lisab ta.
Tootjafirmasid ja -mudeleid, mida eelistada ja kasutada, Linamäe välja ei too, kuna masinad ja seadmed on erinevad ning igaühele on ette nähtud spetsiaalsed rehvid. Kasutatakse ainult neid rehvimarke, mida Eesti turul kindlasti ja vajadusel ka kiiremas korras saada on.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele