• OMX Baltic0,3%272,44
  • OMX Riga−0,08%873,65
  • OMX Tallinn−0,36%1 754
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,49
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,76%8 079,03
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,69
  • OMX Baltic0,3%272,44
  • OMX Riga−0,08%873,65
  • OMX Tallinn−0,36%1 754
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,49
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,76%8 079,03
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,69
  • 27.05.08, 18:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

airBaltic: CO2 kvootide müük vabal turul muudab hinnad prognoosimatuks

airBalticu viitsepresident Janis Vanags ütles aripaev.ee-le, et kuna CO2 kvoote hakatakse aastal 2012 müüma vabal turul, on raske öelda, kui palju see läheb maksma ettevõttele ning reisijatele.
Vanags rääkis, et enamasti Euroopa Parlamendi muudatuse tõttu, mis keelustab kiirelt kasvavate lennufirmade ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile, muutub firma areng kulukaks. "Mida kiiremini kasvame, seda rohkem peame me kasvu eest maksma," ütles ta.
airBalticu president ja tegevjuht Bertolt Flick kommenteeris teemat, et EL-i otsus ei erguta lennundustööstust – mõju on hoopis vastupidine. “See otsus kiirendab kõikide Euroopa lennuliinide seas monopoli või oligarhia kasvu,” ütles ta.
Vanags rääkis, et uue korra järgi ei pea äsja asutatud lennufirmad, mis kasvavad aastas kuni 18 protsenti, CO2 kvootide eest maksma.
Viitsepresident avaldas imestust definitsioonide üle, kuna airBaltic on Euroopa Parlamendi määratluse järgi hiljuti asutatud lennufirma ning peab hakkama aastast 2012, kui seadus jõustub, CO2 kvootide eest tasuma.
„Kuna CO2 kvoote hakatakse müüma vabal turul, ei tea isegi kui palju hakkab see maksma meile ja veel raskem on öelda kui palju reisijatele,“ rääkis Vanags
Vanags kommenteeris Dienas Biznessis toodud näidet, et kui lennupiletite maksumus tõuseks 1,8 eurolt 40le ning seega airBalticu reisijate lennu kulu tõuseks 120 miljoni eurot, siis see mõjuks valusalt ka reisija rahakotile.

Seotud lood

Uudised
  • 27.05.08, 14:52
Suits läheb lennufirmadele maksma 120 miljonit eurot
Euroopa Parlament plaanib kiirelt kasvavate lennufirmade arengu raskeks teha, näiteks airBalticul, keelustades ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile.
Uudised
  • 27.05.08, 18:29
Estravel: lennuhind on tõusnud vähem kui autoga sõitmise kulu
Estraveli asepresident siseteenuste ja IATA müügi alal Mauri Saarend ütles, et hetkel ükski lennufirma kohustuslikku CO2 lisamaksu ei rakenda. Teravat konkurentsi arvestades on lennupiletite hind siiski tõusnud protsentides vähem, kui ühistranspordi kasutamine või oma autoga sõitmise kulu.
Uudised
  • 05.06.08, 18:32
Continental Airlines: lennunduses on halvimad tingimused peale 11. septembrit
USA suuruselt neljas lennufirma Continental Airlines kärpis töökohti ja lennuliine, kuna seisis silmitsi halvimate lennutööstuse tingimustega peale 11. septembri 2001. aasta terroriakti.
Uudised
  • 27.05.08, 17:48
Estonian Air: vara öelda, palju maksab CO2 kvoot reisijale
Estonian Airi PR-juht Ilona Eskelinen ütles aripaev.ee-le, et Euroopa Parlamendi plaan keelustada lennufirmade ligipääs tasuta CO2 emissioon kvoodile on menetluses olev kava ning ennatlik on öelda, palju hakkab ligipääs maksma ning kui palju see mõjutab piletihindu.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele