airBalticu viitsepresident Janis Vanags
ütles aripaev.ee-le, et kuna CO2 kvoote hakatakse aastal 2012 müüma vabal turul,
on raske öelda, kui palju see läheb maksma ettevõttele ning reisijatele.
Vanags rääkis, et enamasti Euroopa Parlamendi muudatuse tõttu, mis keelustab kiirelt kasvavate lennufirmade ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile, muutub firma areng kulukaks. "Mida kiiremini kasvame, seda rohkem peame me kasvu eest maksma," ütles ta.
airBalticu president ja tegevjuht Bertolt Flick kommenteeris teemat, et EL-i otsus ei erguta lennundustööstust – mõju on hoopis vastupidine. “See otsus kiirendab kõikide Euroopa lennuliinide seas monopoli või oligarhia kasvu,” ütles ta.
Vanags rääkis, et uue korra järgi ei pea äsja asutatud lennufirmad, mis kasvavad aastas kuni 18 protsenti, CO2 kvootide eest maksma.
Viitsepresident avaldas imestust definitsioonide üle, kuna airBaltic on Euroopa Parlamendi määratluse järgi hiljuti asutatud lennufirma ning peab hakkama aastast 2012, kui seadus jõustub, CO2 kvootide eest tasuma.
„Kuna CO2 kvoote hakatakse müüma vabal turul, ei tea isegi kui palju hakkab see maksma meile ja veel raskem on öelda kui palju reisijatele,“ rääkis Vanags
Vanags kommenteeris Dienas Biznessis toodud näidet, et kui lennupiletite maksumus tõuseks 1,8 eurolt 40le ning seega airBalticu reisijate lennu kulu tõuseks 120 miljoni eurot, siis see mõjuks valusalt ka reisija rahakotile.
Seotud lood
Euroopa Parlament plaanib kiirelt kasvavate
lennufirmade arengu raskeks teha, näiteks airBalticul, keelustades
ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile.
Estraveli asepresident siseteenuste ja
IATA müügi alal Mauri Saarend ütles, et hetkel ükski
lennufirma kohustuslikku CO2 lisamaksu ei rakenda. Teravat konkurentsi
arvestades on lennupiletite hind siiski tõusnud protsentides
vähem, kui ühistranspordi kasutamine või oma autoga sõitmise kulu.
USA suuruselt neljas lennufirma Continental
Airlines kärpis töökohti ja lennuliine, kuna seisis silmitsi halvimate
lennutööstuse tingimustega peale 11. septembri 2001. aasta
terroriakti.
Estonian Airi PR-juht Ilona Eskelinen ütles
aripaev.ee-le, et Euroopa Parlamendi plaan keelustada lennufirmade ligipääs
tasuta CO2 emissioon kvoodile on menetluses olev kava ning ennatlik on
öelda, palju hakkab ligipääs maksma ning kui palju see mõjutab
piletihindu.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.