• OMX Baltic0,34%272,53
  • OMX Riga−0,16%872,87
  • OMX Tallinn−0,5%1 751,61
  • OMX Vilnius−0,21%1 047,41
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,76%8 079,03
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,15
  • OMX Baltic0,34%272,53
  • OMX Riga−0,16%872,87
  • OMX Tallinn−0,5%1 751,61
  • OMX Vilnius−0,21%1 047,41
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,76%8 079,03
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,15
  • 27.05.08, 18:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estravel: lennuhind on tõusnud vähem kui autoga sõitmise kulu

Estraveli asepresident siseteenuste ja IATA müügi alal Mauri Saarend ütles, et hetkel ükski lennufirma kohustuslikku CO2 lisamaksu ei rakenda. Teravat konkurentsi arvestades on lennupiletite hind siiski tõusnud protsentides vähem, kui ühistranspordi kasutamine või oma autoga sõitmise kulu.
"Ei tea, palju võib juurdepääs neile maksma hakata ja kuivõrd see hindu võib mõjutada," kommenteeris Saarend Euroopa Parlamendi plaani maksustada CO2 kvootide ligipääs.
"Hetkel ükski lennufirma mingi kohustuslikku CO2 lisamaksu ei rakenda, küll pakuvad mõned võimalust oma kodulehel teha vabatahtlikke annetusi. Nende annetustega toetatakse keskkonnakaitse alaseid projekte, mis peaksid vähendama lendamise kahjulikku mõju atmosfäärile," rääkis ta.
"Kõrge naftahind mõjutab lennuhindu otseselt. Enamik lennufirmasid on tänaseks päevaks kehtestanud eraldi kütuse lisatasu või tõstnud nafta hinna kallinemisele viidates piletite hindu. Kokkuvõttes toob see kaasa lendamise kallinemise reisija jaoks. Peab küll ütlema, et tänu teravale konkurentsile on lennupiletite hind kokkuvõttes tõusnud suhteliselt vähe. Kindlasti protsentides märksa vähem, kui näiteks ühistranspordi kasutamine või oma autoga sõitmise kulu," tunnistas Saarend.
"Kuniks säilib nafta tõusev hinnatrend, on jätkuvalt olemas surve lennupiletite (nagu ka muu transpordi) kallinemiseks," lisas ta.
"Klassikalised reisibürood nagu Estravel on agendid ning müüvad erinevate reisikorraldajate reisiteenuseid (sh pakettreise) vastavalt konkreetse reisikorraldaja hinnakirjale ja tingimustele ehk, siis meie müüme täpselt sama hinnaga, mis reisikorraldaja ise. Reisibüroo iseseisvalt mingeid kütuselisasid hindadele ei kehtesta, kuid kui konkreetne reisikorraldaja selle oma pakettreisidele kehtestab, on see pakettreisi lahutamatu osa ja kehtib ka läbi Estraveli ostetud reisidele,"
"Millal reisikorraldaja konkreetsele pakettreisile kütuselisa kehtestab, on reisikorraldaja otsustada ning sõltub sellest, millistel tingimustel on tal sõlmitud veoleping lennufirmaga. Võlaõigusseaduse paragrahv 871 annab reisikorraldajale õiguse suurendada reisitasu veokulude ja sealhulgas kütusehinna muutumise tõttu, kuid sellest tuleb reisijat teavitada vähemalt 21 päeva enne reisi algust. Tihti ei rakenda reisikorraldajad kütuselisatasu ka nende reisijate puhul, kelle reisini on küll sätestatust rohkem aega, kuid kes on oma reisi hinna juba täielikult tasunud," selgitas Saarend juba broneeritud reisi hinnatõusu võimalikkusest.
Saarendi sõnul Estraveli lennupiletite müügis hetkel langust märgata ei ole. "Kasvutempod on küll aeglustunud, aga siin võib pigem olla tegu üldise majandusolukorra mõjuga. Keskmine lennupileti hind on kuni eelmise aastani mitmel aastal järjest langenud ja hetkel võib see sõltuvalt sihtkohast olla isegi nominaalväärtuses soodsam kui 10 aastat tagasi. Võrrelduna muude teenuste ja kaupade hindade ning sissetulekute kasvuga, on lennukiga reisimine keskmisele tarbijale täna oluliselt taskukohasem kui varem, seda vaatamata mõningale hinnatõusule viimasel ajal," rääkis ta.

Seotud lood

Uudised
  • 12.05.08, 20:11
Estonian Air tõstab homsest piletihindu
Alates homsest hakkavad Estonian Airi kõikidel regulaarlendudel kehtima kütuse lisatasu suurusega 155 Eesti krooni (10EUR) Helsingi, Vilniuse ja Kuressaare-Stockholmi liinidel ning 235 Eesti krooni (15EUR) kõigil ülejäänud regulaarlendudel.
Uudised
  • 27.05.08, 18:47
airBaltic: CO2 kvootide müük vabal turul muudab hinnad prognoosimatuks
airBalticu viitsepresident Janis Vanags ütles aripaev.ee-le, et kuna CO2 kvoote hakatakse aastal 2012 müüma vabal turul, on raske öelda, kui palju see läheb maksma ettevõttele ning reisijatele.
Uudised
  • 27.05.08, 14:52
Suits läheb lennufirmadele maksma 120 miljonit eurot
Euroopa Parlament plaanib kiirelt kasvavate lennufirmade arengu raskeks teha, näiteks airBalticul, keelustades ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile.
Uudised
  • 27.05.08, 17:48
Estonian Air: vara öelda, palju maksab CO2 kvoot reisijale
Estonian Airi PR-juht Ilona Eskelinen ütles aripaev.ee-le, et Euroopa Parlamendi plaan keelustada lennufirmade ligipääs tasuta CO2 emissioon kvoodile on menetluses olev kava ning ennatlik on öelda, palju hakkab ligipääs maksma ning kui palju see mõjutab piletihindu.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 13:28
Profitus laieneb Eestisse: uus lootus innovatiivseks rahastamiseks skeptitsismi keskel
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele