Estraveli asepresident siseteenuste ja
IATA müügi alal Mauri Saarend ütles, et hetkel ükski
lennufirma kohustuslikku CO2 lisamaksu ei rakenda. Teravat konkurentsi
arvestades on lennupiletite hind siiski tõusnud protsentides
vähem, kui ühistranspordi kasutamine või oma autoga sõitmise kulu.
"Ei tea, palju võib juurdepääs neile maksma hakata ja kuivõrd see hindu võib mõjutada," kommenteeris Saarend Euroopa Parlamendi plaani maksustada CO2 kvootide ligipääs.
"Hetkel ükski lennufirma mingi kohustuslikku CO2 lisamaksu ei rakenda, küll pakuvad mõned võimalust oma kodulehel teha vabatahtlikke annetusi. Nende annetustega toetatakse keskkonnakaitse alaseid projekte, mis peaksid vähendama lendamise kahjulikku mõju atmosfäärile," rääkis ta.
"Kõrge naftahind mõjutab lennuhindu otseselt. Enamik lennufirmasid on tänaseks päevaks kehtestanud eraldi kütuse lisatasu või tõstnud nafta hinna kallinemisele viidates piletite hindu. Kokkuvõttes toob see kaasa lendamise kallinemise reisija jaoks. Peab küll ütlema, et tänu teravale konkurentsile on lennupiletite hind kokkuvõttes tõusnud suhteliselt vähe. Kindlasti protsentides märksa vähem, kui näiteks ühistranspordi kasutamine või oma autoga sõitmise kulu," tunnistas Saarend.
"Kuniks säilib nafta tõusev hinnatrend, on jätkuvalt olemas surve lennupiletite (nagu ka muu transpordi) kallinemiseks," lisas ta.
"Klassikalised reisibürood nagu Estravel on agendid ning müüvad erinevate reisikorraldajate reisiteenuseid (sh pakettreise) vastavalt konkreetse reisikorraldaja hinnakirjale ja tingimustele ehk, siis meie müüme täpselt sama hinnaga, mis reisikorraldaja ise. Reisibüroo iseseisvalt mingeid kütuselisasid hindadele ei kehtesta, kuid kui konkreetne reisikorraldaja selle oma pakettreisidele kehtestab, on see pakettreisi lahutamatu osa ja kehtib ka läbi Estraveli ostetud reisidele,"
"Millal reisikorraldaja konkreetsele pakettreisile kütuselisa kehtestab, on reisikorraldaja otsustada ning sõltub sellest, millistel tingimustel on tal sõlmitud veoleping lennufirmaga. Võlaõigusseaduse paragrahv 871 annab reisikorraldajale õiguse suurendada reisitasu veokulude ja sealhulgas kütusehinna muutumise tõttu, kuid sellest tuleb reisijat teavitada vähemalt 21 päeva enne reisi algust. Tihti ei rakenda reisikorraldajad kütuselisatasu ka nende reisijate puhul, kelle reisini on küll sätestatust rohkem aega, kuid kes on oma reisi hinna juba täielikult tasunud," selgitas Saarend juba broneeritud reisi hinnatõusu võimalikkusest.
Saarendi sõnul Estraveli lennupiletite müügis hetkel langust märgata ei ole. "Kasvutempod on küll aeglustunud, aga siin võib pigem olla tegu üldise majandusolukorra mõjuga. Keskmine lennupileti hind on kuni eelmise aastani mitmel aastal järjest langenud ja hetkel võib see sõltuvalt sihtkohast olla isegi nominaalväärtuses soodsam kui 10 aastat tagasi. Võrrelduna muude teenuste ja kaupade hindade ning sissetulekute kasvuga, on lennukiga reisimine keskmisele tarbijale täna oluliselt taskukohasem kui varem, seda vaatamata mõningale hinnatõusule viimasel ajal," rääkis ta.
Seotud lood
Alates homsest hakkavad Estonian Airi
kõikidel regulaarlendudel kehtima kütuse lisatasu suurusega 155 Eesti
krooni (10EUR) Helsingi, Vilniuse ja Kuressaare-Stockholmi liinidel ning
235 Eesti krooni (15EUR) kõigil ülejäänud regulaarlendudel.
airBalticu viitsepresident Janis Vanags
ütles aripaev.ee-le, et kuna CO2 kvoote hakatakse aastal 2012 müüma vabal turul,
on raske öelda, kui palju see läheb maksma ettevõttele ning reisijatele.
Euroopa Parlament plaanib kiirelt kasvavate
lennufirmade arengu raskeks teha, näiteks airBalticul, keelustades
ligipääsu tasuta CO2 emissioon kvoodile.
Estonian Airi PR-juht Ilona Eskelinen ütles
aripaev.ee-le, et Euroopa Parlamendi plaan keelustada lennufirmade ligipääs
tasuta CO2 emissioon kvoodile on menetluses olev kava ning ennatlik on
öelda, palju hakkab ligipääs maksma ning kui palju see mõjutab
piletihindu.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.