Saku Õlletehase tööjõukulud suurenesid
esimeses kvartalis mullusega võrreldes kolme miljoni krooni ehk 15 protsendi
võrra.
Saku Õlletehase ASi jooksva aasta puhaskasum on 20,9 miljonit krooni, mis on 52,4 miljoni krooni võrra suurem kui eelmisel aastal. Oluline mõjur erinevuseks puhaskasumis eelmise ja jooksva aasta I kvartalis on tulumaksukulu, teatas firma börsile.
Saku Õlletehase ASi Eesti turu müügitulud moodustasid 2008. aasta I kvartalis 157,3 miljonit krooni, mis on 2 miljonit krooni ehk
1,3% suuremad kui eelmise aasta samal perioodil.
Saku Õlletehase ASi müügitulud Eestis kasvasid eelmise, 2007. aasta esimeses kvartalis võrrelduna 2006. aasta sama perioodiga 38,4%. Ettevõtte müügitulude kasvu pidurdumine selle aasta esimesel kolmel kuul on paljuski seotud olukorraga Eesti majanduses, kiire majandusarengu pidurdumisega ning elanikkonna tarbimisharjumuste muutumisega. Samuti mõjutas Saku Õlletehase ASi majandustulemusi müügipiirangutest tulenenud olukord, kus enamuses Põhja-Eesti omavalitsustes ei ole võimalik lahjasid alkohoolseid jooke osta pärast kella 20 õhtul.
Ekspordiks mineva kauba müügitulud moodustasid 2008. aasta kolmel esimesel kuul 10,5 miljonit krooni, mis on eelmise aasta sama ajaga võrreldes 15,4 miljoni krooni võrra väiksem. Selle põhjuseks on asjaolu, et eelmise aasta I kvartalis oli Saku Õlletehase ASil suured tellimused Lätist ja Leedust, mis samas mahus sel aastal ei jätkunud.
Ärikulusid oli ettevõttel 2008. aasta kolme esimese kuuga kokku 147 miljonit krooni, olles eelmise aasta sama ajaga võrreldes vähenenud
10,2 miljoni krooni ehk 6,5% võrra. Ärikulude kahanemine oli tingitud väiksematest tootmismahtudest. Olulises osas suurenesid ettevõtte tööjõukulud,olles eelmise aasta I kvartaliga võrreldes enam kui 3 miljoni krooni ehk ligi 15% võrra suuremad.
Saku Õlletehas tõstis oma kvaliteetõllede, eriti Saku Originaali, müügimahte. Saku Õlletehas hoiab läbi oma tegevuste kodumaise turu tähelepanu
kvaliteetmarkidel. Tänavusel aastal investeerib ettevõte oma põhimargi arengusse üle 12 miljonit krooni, mis on aidanud ja aitab suurendada Sakukvaliteetõllede ja selle kaudu Saku Õlletehase osakaalu turul.
Vastavalt uuringufirma ACNielsen andmetele on Saku Õlletehas esikohal oma brändide summaarse turuosaga Eesti õllejaemüügist, käesoleva aasta esimese nelja kuu summaarne turuosa on 43.8% mahulises ja 46.5 % rahalises arvestuses. Võrreldes käesoleva aasta jaanuariga suurenes mahuline turuosa aprilliks 4,5 % võrra.
Saku Õlletehasel läheb edukalt ka teiste joogikategooriate müügis. Saku on 2008. aasta I kvartalis kasvatanud märgatavalt oma turuosa nii lauavee kui ka siidrite kategoorias. Energiajookide kategoorias on Saku turuosa I kvartalis eelmise aasta sama ajaga võrreldes kahekordistunud, seda tänu uue kodumaise kaubamärgi Traffic edukale lanseerimisele.
Saku Õlletehase omakapital moodustas 2008. aasta esimese kvartali seisuga 351,9 miljonit krooni, olles 2007. aasta sama perioodiga
võrreldes suurenenud 149,9 miljonit krooni ehk 74,2% võrra.
Saku Õlletehase ASi aktsionärid kinnitasid 30. aprillil 2008 toimunud korralisel üldkoosolekul otsuse maksta netodividendidena aktsionäridele välja 80 miljonit krooni, mis teeb 10 krooni iga aktsia kohta. Dividendide väljamaksmine toimub 2. juunil 2008.
Seotud lood
Saku Õlletehase finantsdirektor Inga Kuusik
ütles aripaev.ee küsimusele, millal saab A. Le Coqist Eesti suurim õllefirma,
vastates, et enne läheb Jumala päike looja.
Ehkki Saku Õlletehas teatas täna börsile,
et nende jooksva aasta puhaskasum on 20,9 miljonit krooni, mis on 52,4 miljoni
krooni võrra suurem kui eelmisel aastal, kukkus aktsia peale turu arvanemist
2,18 protsenti.
Ekspordiks mineva Saku õlle müügitulud olid
2008. aasta kolmel esimesel kuul 10,5 miljonit krooni, mis on eelmise aasta sama
ajaga võrreldes 15,4 miljoni krooni võrra väiksem.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.