Soome Sampo Panga klient sattus Sampo
paroole kasutades juhuslikult Nordea netipanga kaudu ligi Soome
sotsiaalkindlustusameti konfidentsiaalsetele andmetele.
Helsingis elav naine sisestas eksikomber Soome Sampo internetipanga kasutajatunnuse ja koodikaardi koodi Nordea pangalingi kaudu sisenemaks sotsiaalkindlustusameti Kela kodulehele. Autoriseerimine õnnestus ja naine suunati Kela veebi, kus talle avanesid konfidentsiaalsed andmed, vahendas kauppalehti.fi Aamulehti uudist.
Juhtunu osutuks võimalikuks, kuigi pankade turvaparoolid on erineva pikkusega.
Asjatundjate hinnangul on juhtunu sama harv kui lotovõidu saamine. Pankade netiteenuste turvaprobleemi kordumist peetakse väga ebatõenäoliseks.
„IT-spetsialistide hinnangul on sellise juhtumi tõenäosus maksimaalselt 1:15 miljonile,“ ütles Nordea kommunikatsioonijuht Lauri Peltola.
Sampo kommunikatsioonijuhi Hannu Vuola sõnul ei ole juhtumi tõttu põhjust netipanka sisenemist muuta, kuna Sampos on kasutusel kolme parooli küsiv sisselogimissüsteem.
Samas võetakse kõiki klientidelt tulnud turvalisust puudutavaid märkusi väga tõsiselt. Nii näiteks parandati pärast lihavõttepühi internetipanga haavatavus just klientide tagasiside põhjal.
Seotud lood
Soome andmekaitseamet on kodanikelt saanud
kaebusi selle kohta, et Sampo Panga IT-süsteem kogub klientide arvutitest väga
detailseid andmeid.
Sampo Panga internetipanga
tänast tõrget kommenteerinud kommunikatsioonijuht Anneli Rõuk ütles,
et veerand viie aegu avaldunud internetipanga häire pole seotud Danske
Banki süsteemile üleminekuga.
Sampo Panga omanik Danske Bank teatas, et
on Soomes kaotanud infosüsteemide probleemide tõttu 28 000 eraklienti ja 2200
äriklienti.
Soomes on Sampo Pangast seoses uue
internetipanga juurutamisel tekkinud probleemidega lahkunud tunduvalt rohkem
kliente, kui üldiselt arvati.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.