Soome andmekaitseamet on kodanikelt saanud
kaebusi selle kohta, et Sampo Panga IT-süsteem kogub klientide arvutitest väga
detailseid andmeid.
Kaebuste peale on amet asunud netipanga süsteemi seaduslikkust uurima, kirjutas kauppalehti.fi.
Ametnik Reijo Aarnio uuris, kas Sampo Panga süsteem kogub klientide arvutitest selliseid andmeid, mida ta ei tohiks korjata.
“Pangandustegevus on Soomes väga rangelt piiritletud. Panga vajadus klientide andmeid töödelda puudutab üldiselt muid andmeid kui seda, mida arvuti sisaldada võiks,” ütles Aarnio.
Mees saatis Sampo Panka andmekaitseameti küsimustega kirja, mis peaks panka jõudma ilmselt täna. Kontserni ja Danske Banki andmehaldusjuht Peter Schleidt kinnitas, et pank on Aarnioga suhelnud ning juba on ametile ka vastused valmis. „Suudame neile kindlasti vastata selliselt, et nii andmekaitseamet kui ka kliendid võivad olla mureta,“ ütles ta.
Seotud lood
Soome Sampo Panga klient sattus Sampo
paroole kasutades juhuslikult Nordea netipanga kaudu ligi Soome
sotsiaalkindlustusameti konfidentsiaalsetele andmetele.
I poolaastal 2008 oli Sampo Panga
pangandustegevuse kasum 374 mln krooni. Kasumi kasv tugines nii tulude kasvule
kui ka kuluefektiivsuse paranemisele.
Sampo Panga omanik Danske Bank teatas, et
on Soomes kaotanud infosüsteemide probleemide tõttu 28 000 eraklienti ja 2200
äriklienti.
Soomes on Sampo Pangast seoses uue
internetipanga juurutamisel tekkinud probleemidega lahkunud tunduvalt rohkem
kliente, kui üldiselt arvati.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.