Hiina tegi oma energiapoliitikas
neljapäeval järsu kannapöörde, kärpides riiklikke subsiidiume.
See riskib kiirendada Hiina niigi kiiret inflatsiooni, maailmaturul tõi aga uudis nafta hinna languse.
Peking teatas, et tõstab bensiini ja diislikütuse hinda 18% ning elektritariife 5%. Naftabarreli hind, mis on allapoole tiksunud oodates nädala lõpus Saudi Araabia teadet toodangu suurendamisest, langes 4 dollari võrra 132,32 dollarile, kirjutas Financial Times.
Uued hinnad jõustuvad reedel. Enne muutust oli bensiini hind Hiinas 40% madalam kui USAs. Viimasel kuul on kütusesubsiidiume kärpinud ka India, Taiwan, Malaisia ja Indoneesia, riskides samuti inflatsiooni kiirenemisega.
Läinud nädalal kohtunud G8 tööstusriikide rahandusministrid deklareerisid, et näevad subsiidiumite vähendamisel olulist rolli nafta hinna allatoomisel.
Seotud lood
Hiina väliskaubanduse ülejääk vähenes
juunis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga viiendiku võrra, mis on
märk nõrgenenud maailmamajanduse tugevast mõjust riigi
ekspordisektorile.
Investeerimispanga Evli Securities
varahalduse strateeg Peeter Koppel kirjutab aripaev.ee-le saadetud kommentaaris,
et sekkumine nafta hinna kujunemisse on alanud.
Hiina suurim naftatoodete ja maagaasi
tootja CNPC plaanib järgmise kolme aasta jooksul koondada 5% oma
töötajatest.
Reedel Brüsselis lõppenud tippkohtumisel
jäid ELi riigid eri meelt selles osas, kas ja kuivõrd kütuse kõrge hinna mõju
maksude abil leevendada.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.