Reedel Brüsselis lõppenud tippkohtumisel
jäid ELi riigid eri meelt selles osas, kas ja kuivõrd kütuse kõrge hinna mõju
maksude abil leevendada.
„Ma ei anna järgi, ma võitlen edasi,” ütles Prantsusmaa president Nicolas Sarkozy, kes on välja pakkunud idee mootorikütuselt võetav käibemaks külmutada.
Saksamaa kantsler Angela Merkel on aga teist meelt. „Mina leian, et meil tuleb tegeleda probleemi juurtega. Ma ei usu, et käibemaksul selles kuigi suur roll oleks,” ütles Merkel.
Saksamaad toetab rida vabaturumeelseid riike nagu Suurbritannia, Rootsi, Taani ja Holland, kirjutas Financial Times. Rootsi peaminister ütles Brüsselis, et plaanib hoopis tulumaksu langetada, mis jätab inimestele kütuse ostmiseks rohkem raha kätte. Eesmärk on aga ikkagi, et kütuse kõrge hind sunniks tarbimist piirama.
Tippkohtumisel ei saanud valitsusjuhid siiski probleemile kurdiks jääda ning delegeerisid Euroopa Komisjonile ülesande koostada raport, mil moel võiks maksumeetmetega „leevendada nafta hinna järsu liikumise mõjusid”. Raport peab valmis olema valitsusjuhtide tippkohtumiseks oktoobris.
Reedel lõppenud tippkohtumise kommünikees rõhutasid aga valitsusjuhid, et EL peaks vältima eelarvevahendite kasutamist, mis lükkaks edasi ettevõtjate ja eratarbijate kohanemise energia kõrgema hinnaga.
Seotud lood
Hiina tegi oma energiapoliitikas
neljapäeval järsu kannapöörde, kärpides riiklikke subsiidiume.
Itaaliast sai eile esimene valitsus
Euroopas, kes käis välja äärmuslikud meetmed pehmendamaks kasvavate
kütusehindade mõju kodanikele, kehtestades nn robinhoodilikud maksud
kütusefirmadele.
Isamaa ja Res Publica Liidu esimees Mart
Laar ütles, et vastus kütusehindade kasvule saab olla vaid uute energiaallikate
kasutuselevõtt ning tunduvalt suurem tähelepanu energiasäästule.
Prantsusmaa rahandusminister Christine
Lagarde ütles G8 rahandusministrite kohtumisel, et Prantsusmaa kavatseb võidelda
kütuse käibemaksu külmutamise eest kui riigist saab 1. juulil Euroopa Liidu
eesistujariik.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.