Euroopa Investeerimispank (EIP) laiendab
toetustegevust Eestis, andes 25 miljonit eurot meretranspordi investeeringute
toetuseks. Täna kirjutas EIP president Philippe Maystadt Tallinnas AS Tallink
Grupiga alla rahastamislepingu, teatas pank.
„Meie laenude mitmekesistamine Eestis uute toodete ja uute sektoritega näitab EIP soovi suurendada toetust ja lisandväärtust Eesti majanduse võtmesektoritele,” ütles Maystadt.
AS Tallink Grupi juhatuse aseesimees Andres Hunt kinnitas: „Hindame väga seda, et EIP on ühinenud pankade sündikaadiga meie uue laeva Baltic Princess rahastamisel, mis on suureks abiks kogu sektorile. Samuti näitab see usaldust meie ettevõtte vastu ja aitab meil viia ellu laevastiku uuendamise strateegiat.”
Laenuga rahastatakse uue parvlaeva ostu, mida hakatakse kasutama olemasoleval liinil Tallinn-Helsinki, aidates kaasa Euroopa siseturu arengule ja lähimereveo edendamisele. See on esimene EIP laen, mis antakse panga struktureeritud rahastamisvahendist (SRV) Eestis, ja see võimaldab riskijagamist HSH Nordbank’i korraldatud pankade sündikaadi osana. Projekt panustab Euroopa Liidu lähenemiseesmärki ja on kooskõlas Euroopa Investeerimispanga transpordi- ja keskkonnalaenude andmise poliitikaga, milles toetatakse merekiirteede ja veeteetranspordi arendamist.
Seotud lood
Euroopa Investeerimispank (EIP) annab 50
miljonit eurot AS Hansapangale, keskmise kapitalisatsiooniga ettevõtete (üle 250
ja alla 3000 töötajaga ettevõtted) investeeringute toetamiseks üle Eesti, samuti
Lätis ja Leedus.
Börsifirmadest teenisid möödunud aastal
kõige suurema töötasu Tallink Grupi tippjuhid, kes pistsid keskmiselt iga kuu
taskusse üle 400 000 krooni. Väikeinvestorite hinnangul on laevafirma juhatuse
liikmed aga ülemakstud.
Euroopa ühe võimsaima panga, Itaalia
Unicrediti laienemisplaan Kesk- ja Ida-Euroopa riikidesse Eestit koos Balti
naabritega ei hõlma.
Käesoleva aasta juunis reisis Tallinki
laevadega üle 1000 reisija vähem kui mullu samal ajal. Võrreldes
eelmise aasta juuniga on tõusnud Eesti- Soome ja Eesti- Rootsi reisijate arv.
Vähenenud aga Soome- Rootsi liini reisijate arv.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.