Täna toimunud lennufirma Estonian Airi
korralisel aktsionäride üldkoosolekul, teates ettevõte, et teenis mullu 1,4
miljardilise käibe juures 52 miljonit krooni kahjumit.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis asetleidnud aktsionäride üldkoosolek kinnitas AS Estonian Air majandusaasta aruande, mille kohaselt teenis ettevõte mullu 1,4 miljardilise käibe juures 52 miljonit krooni kahjumit. 2006 aastal oli ettevõte kahjum mõnevõrra suurem, küündides 58,9 miljoni kroonini.
Ettevõtte müügitulu kasvas võrreldes eelmise aastaga 7%. Eeskätt seoses ühekordse iseloomuga investeeringutega uue lennukitüübi Saab 340 kasutuselevõttu ning uute turupiirkondade arendamiskuludega jäi Estonian Air kahjumisse. Lisaks avaldas ettevõtte tulemustele tuntavat negatiivset mõju aasta jooksul järjest süvenenud Eestit külastavate välisturistide arvu vähenemine.
Aktsionäride üldkoosolekul kutsus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts tagasi ettevõtte nõukogu liikme Jaan Männiku seoses tema nimetamisega Eesti Panga nõukogu esimeheks. ASi Estonian Air uueks nõukogu liikmeks nimetati Heldur Meerits.
Seotud lood
SAS Groupi investorsuhete asetäitja Mattias
Granqvist ütles aripaev.ee-le Estonian Airi mulluseid majandustulemusi
kommenteerides, et kõrged kütusehinnad ja raske majanduslik olukord teevad äri
ajamise keeruliseks.
Estonian Airi nõukogu esimehe Olev Schultsi
sõnul tuleb ettevõttel püüda saavutada veel suurem efektiivsus, vaatamata
mullusele suurele kahjuminumbrile pole lennufirmal plaani mõne suurema ja
tugevamaga ühineda.
Tallinna ja Kuressaare vahelise lennuliini
teenindamiseks välja kuulutatud riigihanke võitis laekunud kahest pakkumisest
parim- AS Estonian Airi pakkumine, teatas Saare maavalitsus.
Seoses lennufirma SAS hiljutise
otsusega lõpetada lennud Tallinna ja Stockholmi vahel plaanib Estonian Air kahe
linna vahel lendude arvu suurendada kuni viie lennuni päevas.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.