Estonian Airi nõukogu esimehe Olev Schultsi
sõnul tuleb ettevõttel püüda saavutada veel suurem efektiivsus, vaatamata
mullusele suurele kahjuminumbrile pole lennufirmal plaani mõne suurema ja
tugevamaga ühineda.
“Kellegagi ühinemist pole Estonian Airis arutatud. Senised äriplaanid ja valikud nii juhtkonna kui nõukogu tasemel on olnud suunatud iseseisva ettevõtte arendamisele. Ühinemiste ja ostmiste-müümiste teema on pikaajalise strateegia valiku küsimus ning selle tempo tuleb eelkõige SASi kui ettevõtte suurima ja strateegilise aktsionäri poolelt,” vastas Schults küsimusele, kas Estonian Air võiks mõne teise lennukompaniiga ühineda.
Estonian Air teenis mullu 1,4 miljardilise käibe juures 52 miljonit krooni kahjumit. Schultsi sõnul on seotud tütarfirma Estonian Air Regionali käivitamisega, samuti investeeringutega uutesse turgudesse. “Samuti tuleb nimetada kütusehinna ootamatult kiiret kasvamist, mille adekvaatset kompenseerimist hinna muutmise kaudu lennundustööstuse tugev konkurents mugavalt läbi viia ei luba. Lisaks võisime juba eelmisel aastal märgata turu teatavat jahenemist - nii turist kui ärireisija muutus valivamaks tegelikult juba mõnda aega tagasi,” kommenteeris ta.
Kahjumist välja rabelemiseks pole Olev Schultsi sõnul midagi revolutsioonilist teha, kuid suurem efektiivsus ja kulude kokkuhoid on tema sõnul kindlasti abiks. “Midagi unikaalset ja revolutsioonilist meil siin ette võtta ei õnnestu - meil tuleb püüda saavutada veelgi suurem efektiivsus, kulusid kokku hoida, ja nõudluse nõrgenemise tingimustes proovida ära kasutada kõik need mõistlikud ärivõimalused, mida Estonian Airi hea positsioon koduturul pakkuda saab. Konservatiivsus ja tasakaalukus tuleb kasuks ja turusurve jätkuva kasvamise tingimustes (muu hulgas kütusehind) - millises minu arvates kahtlust pole - tuleb kindlasti kaaluda ka radikaalsemaid kokkuhoiu võimalusi,” loetles Schults võimalusi.
Kuid vaatamata kasvavale pingele turul on nõukogu Schultsi sõnul optimistlik.”Vaatamata turu pingele, mis kindlasti kasvab lähiajal, ja kahel viimasel aastal kantud kahjudele on ettevõtte nõukogu ettevaatlikult optimistik - me oleme viimastel aastatel läbi viinud põhjalikke muudatusi ettevõtte juhtimises, investeerinud inimestesse ning oma opereerimise moderniseerimisse suurema efektiivsuse saavutamise nimel,” märkis Schults ning tõi näiteks uue IT-platvormi ja uute lennukite valiku.
“Usun, et seda on märganud meie reisijad ja tugevama Estonian Airiga arvestavad ka meie konkurendid. Estonian Airi koduturu positsioon paraneb ning see peaks olema hea baas rasketele aegadele vastuminemiseks,” lausus Schults.
Seotud lood
SAS Groupi investorsuhete asetäitja Mattias
Granqvist ütles aripaev.ee-le Estonian Airi mulluseid majandustulemusi
kommenteerides, et kõrged kütusehinnad ja raske majanduslik olukord teevad äri
ajamise keeruliseks.
Täna toimunud lennufirma Estonian Airi
korralisel aktsionäride üldkoosolekul, teates ettevõte, et teenis mullu 1,4
miljardilise käibe juures 52 miljonit krooni kahjumit.
SAS tahab jätkuvalt saada Estonian
Airi enamusosaluse omanikuks ning olla nähtav Balti riikides, kuigi
lennufirma müüb tüki airBalticust.
Estonian Air suurendab alates 12. juulist
kõikidel liinilendudel varem kehtestatud kütuse lisatasu 94 krooni (6 EUR)
võrra.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.