Jaapani ettevõtete usaldusindeksi kukkumine
neliaastaku madalaimale, inflatsiooni kiirenemine Lõuna-Koreas ning tööstuse
aeglustuv kasv Hiinas kukutasid Aasia börse.
Sõidukite müügi vähenemine tõi alla autotootjate aktsiad. Aasia autotootjatest odavnes Mazda aktsia 2,7 protsenti ning Nissani aktsia 1,1 protsenti. Elektroonikatootjatest kukkus Samsungi aktsia 1,6 protsenti ja LG aktsia odavnes 1,7 protsendi võrra. Sumitomo Mitsui, Jaapani suurpanga aktsia hind kukkus 1,3 protsendi võrra, 789 000 jeenini. Teise suurpanga Mizuho aktsia odavnes 1,2 protsenti, 490 000 jeenini. Austraalia suurima lennukompanii Qantase aktsia kallines 6,6 protsendi võrra, tasemele 3,24 Austraalia dollarit.
Aasia piirkonna analüütikud ootavad kasumiprognooside kärpimisi. Jaapani keskpanga uuringu kohaselt alaneb suurte ettevõtete kasum 31. märtsiga lõppenud majandusaastal 7 protsenti. Kolme kuu eest prognoositi kasumite aasast kasvu umbes 0,3 protsendi võrra.
Jaapani Nikkei 225 lõpetas täna 0,1-protsendilise langusega 13 463,20 punkti juures. Eelmise kaheksa päeva jooksul on indeks kaotanud 6,7 protsenti. Hong Kongi börs oli täna pühade puhul suletud.
Seotud lood
Aasia regiooni võrdlusindeks langes juba
neljandat nädalat järjest. Ettevõtete kuludest haaravad suure osa 145
dollari piiri ületanud naftahind ning aeglustuv majanduskasv. Nikkei
225´l oli täna 12. järjestikune languspäev.
Aasias vedasid börsilangust autotootjad ja
transpordifirmad. Rekordilähedased naftahinnad tõstavad kulusid ning
kärbivad väljaminekuid. Nikkei 225 indeksi langusperiood on osutunud
viimase 43 aasta pikimaks.
Aasia börsidele mõjus tervistavalt
Föderaalreservi eilne teade USA majanduse jätkuvast laienemisest. Suurima tõusu
tegid elektroonikatootjad ja pangad.
Enamik Aasia börse olid täna miinuses.
Peasüüdlasteks võib pidada rekordilist naftahinda ning Citigroupi prognoosi
languse kestmajäämisest Aasia turgudel. Tänavune esimene poolaasta on Aasia
börsidele osutunud halvimaks alates 1992. aastast.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.