Üha enam Ameerika firmasid on oma tootmist
Hiinast Mehhikosse kolimas, kuna transpordikulud üle Vaikse ookeani on nafta
hinnahüppe peale oluliselt kasvanud.
„Ühe 40-jalase konteineri transpordikulud Hiinast USA idarannikule on 2000. aastaga võrreldes kolmekordistunud,” ütles Taani majanduslehele Börsen Jeff Rubin, CIBC World Markets peaökonomist. Tema hinnangul on transpordikulud toote hinnas, mil see jõuab USAsse, kasvanud 3 protsendilt 9%le.
„Kaugus on sama mis raha,” ütles Rubin.
Rubin on kõrvutanud ka nafta hinna ja ekspordi kasvu arenguid. Ajavahemikus 1960-1973, mil nafta maksis tänastesse hindadesse ümberarvestatult 15,60 dollarit barrelist, kasvas globaalne ekspordimaht SKP suhtes 50%. 1974-1986 kahanes eksport 2,5% kui nafta hind oli keskmiselt 50,9 dollarit barrelist. 1987-2002 kasvas eksport jälle 66%, kui nafta hind oli 27,50 dollarit.
Ka Edward Zaninelli konteinervedude firmast OCL tunnistas Börsenile, et usub, et lähema 4-5 aasta jooksul kolivad mitmed USA firmad Hiinast kodule lähemale.
Enim on löögi alla odavad tooted, mille eksport Hiinast USAsse näitab statistikas juba langevat trendi.
Seotud lood
Hiina majandus kasvas teises kvartalis
aeglaseimal tempol 2005. aastast alates, mis omakorda tõstatas
spekulatsioonid, et valitsus alandab jüaani kurssi.
Hiina suurim naftatoodete ja maagaasi
tootja CNPC plaanib järgmise kolme aasta jooksul koondada 5% oma
töötajatest.
Hiina väliskaubanduse ülejääk vähenes
juunis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga viiendiku võrra, mis on
märk nõrgenenud maailmamajanduse tugevast mõjust riigi
ekspordisektorile.
Hiina esimest monopolivastast seadust
nähakse kui verstaposti riigi pingutusel arendada ausal konkurentsil põhinevat
turgu ja nõrgendada monopolide tegevust.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.