Hiina esimest monopolivastast seadust
nähakse kui verstaposti riigi pingutusel arendada ausal konkurentsil põhinevat
turgu ja nõrgendada monopolide tegevust.
Seda seadust pakuti välja juba 14 aastat tagasi ning lõpliku heakskiidu sai see alles eelmisel aastal. Seaduse eesmärgiks on luua ühtlane, avatud ja läbipaistev turg, et julgustada ausat konkurentsi, kirjutas Hiina uudisteagentuur Xinhua.
Antud seaduse loomisel on võetud eeskuju Ameerika monopolivastasest seadusest, mis ründab turul monopoolses seisus olevaid ettevõtteid ning kaitseb esmase eesmärgina tarbijate õigusi, seletas Pekingi Ülikooli õigusteaduse professor Sheng Jiemin.
Hiina valitsus lõi selle nädala alguses ka Monopolivastase Komitee, mille eesmärgiks on uurida ja jälgida ettevõtteid ning konkurentsiolukorda ning vajadusel koos teiste riigiasutustega ka seda seadus rakendada.
Olenemata suurest arengust riigi majanduses ja seadustes on valitsusel ikka veel palju tööd seaduse täiustamisel ja selle tõhusamaks muutmisel. „Praegusel hetkel kattuvad kolme õiguskaitsega seotud organi tegevused ning on loota, et tulevikus oleks ühine organisatsioon mis antud valdkonnaga tegeleks“ ütles professor Sheng.
Monopolivastane seadus ei mõjuta Hiinas kindlasti autodega seotud turgu, sest see on sektor, kus monopolid täielikult puuduvad pigem on seal liigne konkurents.
Seotud lood
Üha enam Ameerika firmasid on oma tootmist
Hiinast Mehhikosse kolimas, kuna transpordikulud üle Vaikse ookeani on nafta
hinnahüppe peale oluliselt kasvanud.
Saksamaa juhtiv energiakontsern E.ON sai 38
miljonit eurot trahvi monopolidevastase uurimise käigus pitseeritud ruumi
sissekäigul pitseri rikkumise eest.
Euroopa Komisjon avalikustab homme
telekommunikatsioonituru reformiplaanid, mille eesmärgiks on ergutada
konkurentsi ning tagada tarbijatele madalamad hinnad.
Hiina keskpank teatas pühapäeval, et
otsib võimalusi tagada “suhteliselt kiire” majanduskasv tulevatel kuudel
olenemata inflatsiooniohust.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.