Naftabarreli hinna enam kui 5-dollariline
hinnalangus ning krediidituru probleemide lahenemise lootus viisid hinnarallini
pankade ja transpordifirmade aktsiad. Ebasoodsasse olukorda sattusid naftahinna
languse tulemusel aga energiaaktsiad.
USA suurpank Bank of America vedas tõusu finantsaktsiate seas. Aktsia kallines 9,3 protsenti. Suurpankade Citigroupi ja JPMorgani aktsiahinnad kerkisid enam kui 5 protsendi võrra. Kinnisvaralaenude andjaile järelvalvet teostav OFHEO hindas hüpoteegigigante Fannie Mae´d ja Freddie Maci adekvaatselt kapitaliseerituks. Fannie Mae kosus eilsest langusest, aktsia hind kerkis 12 protsendi võrra, Freddie Maci aktsia hind rallis 13 protsenti.
Transpordiettevõtte United Parcel Service´i (+4,3%) ja jaemüügiketi Wal-Marti (+3,9%) aktsiahinnad ronisid, kui naftabarreli hind langes 136,04 dollari peale.
“Naftahinnad on viimasel aastal börsil hinge kinni tõmmanud. Pikaajalised aktsionärid vajavad naftahinna langust,” ütles Harris Private Bankingu investeeringute juht Jack Albin.
S P 500 indeks hüppas 1,7 protsendiga 1 273,7 punkti peale. Dow Jonesi tööstuskeskmine ronis 1,4 protsendi võrra, 11 384,21 punktini. Nasdaqi koondindeks kerkis 2.3 protsenti, tasemele 2 294,44 punkti.
Seotud lood
Kauplemispäeva alguses vedasid
börsitõusu USA juhtivad keemia- ja tehnoloogiafirmad.
Naftabarreli enam kui 4-dollariline
hinnalangus andis kasumilootust jaemüüjatele ja transpordifirmadele. Naftahinna
languse järel pöördusid tõusule autotootja General Motorsi ja transpordifirma
United Parcel Service'i aktsiahinnad.
Päeva lõpuks kustutati Dow Jonesi
tööstuskeskmise 111-punktiline ralli. Naftabarreli hinna pea 4-dollarilist
odavnemist varjutasid hüpoteegigigandid Fannie Mae ja Freddie Mac.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.