Globaalsed tariifid toovad BMW-le sel aastal ühe miljardi euro suuruse kahju. Ettevõtte 2024. aasta kasum kukkus 36% ning 2025. aastal paranemist ei oodata.

- Tariifid kaubandusele USA ja Hiina vahel on ettevõttele maksma läinud sadu miljoneid eurosid. Foto: Reuters/Scanpix
BMW prognoosib täna avaldatud majandusaruandes, et 2025. aastal jääb nende autotööstuse marginaal 5-7% vahemikku, võrreldes eelmise aasta 6,3%ga. Tariifid, mis mõjutavad Hiina elektriautode importi EL-i, Mehhiko importi USA-sse ning lisaks tariifid alumiiniumile, vähendavad marginaali ühe protsendipunkti võrra. Näiteks elektriline Mini Cooper, mida toodetakse Hiinas, kannab EL-is 20,7% suurust imporditollimaksu. USA tariifid alumiiniumile on ettevõttele maksma läinud kümneid miljoneid eurosid. Tariifid kaubandusele USA ja Hiina vahel on ettevõttele maksma läinud sadu miljoneid eurosid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pealinnas Suur-Sõjamäel käib tihe ettevalmistus uute punaste värvi pisimopeedide tänavatele laskmiseks. Järk-järgult tulevad Tallinna tänavatele tuhat Hiinas toodetud kergliikurit.
Aktsiariski tasub hoida madalal
Ehkki pikem strateegiline vaade USA majandusele püsib jätkuvalt optimistlik, võib lähiajal puhuda vastutuul, mis seab aktsiad surve alla, kirjutab SEB privaatpanganduse strateeg Sander Danil.
USA aktsiaturg võib Trumpi taltuma panna, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Vähemalt 13 korda on sõja ajal kütust toodud Venemaalt
„Alates Venemaa täiemahulisest sissetungist Ukrainasse ja vastavate ELi sanktsioonide jõustumisest kütuse impordi suhtes ei tee Air Baltic koostööd ega oma lepingulisi suhteid Venemaa kütusetarnijatega,“ teatas lennufirma vastuseks Läti ringhäälingule, kes küsis kommentaari meedias ilmunud kahtlustele, et lennufirma võis korduvalt Venemaalt kütust osta.
Ettevõtted otsivad praeguses majandusseisus võimalusi kokkuhoiuks ja jätavad oluliste riskide vastu kindlustamata. Nii unustavad nad, et riskide realiseerumise korral võib tekkinud kahju suurus ähvardada ettevõtte toimimist või hoopistükkis selle lõpetada, hoiatab Eesti Kindlustusseltside Liit.