Seoses autosõitude piiranguga on kunagi
„jalgrataste kuningriigina“ tuntud Peking seda mainet taastamas.
Alates 20. juulist kuni 20. septembrini tohivad linnas sõita ainult need autod, millel on kuupäevale vastavalt kas paaris või paaritu number. Selline piirang on aga sundinud paljud autosõitu eelistavaid inimesi sõitma oma igapäevaseid sõite hoopis jalgrattaga, uuringute kohaselt hakkas peale piirangu kehtestamist 24% autojuhtidest sõitma jalgrattaga, kirjutas Hiina uudisteagentuur Xinhua
Linnavõimude sõnul viivad piirangud koos eelnenud saastenormide kehtestamisega teedelt 2 miljonit autot 3,29 miljonist kergendades sellega liiklemist 16 miljoni elanikuga linnas ning parandades olümpia jaoks õhu kvaliteeti.
Paljud autojuhtidest on ostnud uued jalgrattad, teised aga lihtsalt eelistavad neid üürida. Seoses jalgrattarentimise madalate kuludega on viimase 3 aasta jooksul tekkinud väga palju jalgrattarendi firmasid. Seda äri on edasi arendanud Pekingi idee „rohelisest olümpiast“, suurenenud avalik teadmine liigsest autodele lootmise tervislikest mõjudest ja sõidukite piirangutest.
Pekingi Turismibüroo – ametkond, mis tegeleb turismi arendamisega linnas, on andnud käsu kõikidele hotellidele, et need pakuks turistidele jalgratta laenutamise võimalust. Ühe jalgratta rendifirma juhi Wang Yongi sõnul on nende laenutuspunktide arv kasvanud 200ni, kaks aastat tagasi oli see 16. Täna on neil umbes 50 000 jalgratast, mida välja laenutada erinevates laenutuspunktides üle Pekingi. Jalgratta laenutamine üheks tunniks maksab 5 jüaani (7,3 krooni), neljaks tunniks 10 jüaani (14,7 krooni), terveks päevaks 20 jüaani (29,4 krooni). Võimalik on ratast laenutada ka terveks aastaks 100 jüaani eest (146,9 kr), samuti peab sisse maksma 400 jüaani (587,6 krooni) suurune tagatis. Wangi sõnul peab linn tegelema veel paljude probleemidega, enne kui rohkem inimesi otsustab hakata jalgrattaga sõitma.
Pekingi sõiduteid on laiendatud, samas kui jalgrattateed on muutunud kitsamaks ning paljudest on saanud kõrvalridadeks autodele või bussidele. Samuti on jalgratturitel raske leida linnas parkimiskohti. Linnas on olukorra parandamiseks valminud üle 2500 jalgrattaparkla, kokku 75 0000 parkimiskohaga, suurem osa siiski kas olümpiarajatiste või mängude jaoks ette nähtud hotellide juurest. Linna esindajate sõnul on jalgrattasõit kõige mugavam transpordiviis Pekingis.
Seotud lood
Linnavalitsuse korraldusel annab Põhja
Politseiprefektuur Tallinna sotsiaal- ja tervishoiuametile leidudena üle 34
jalgratast ja 11 mobiiltelefoni.
Uued raudteeliinid, miljoneid maksma läinud
spordirajatised ning 100 000-pealine turvameeste vägi – see on vaid väike osa 40
miljardit dollarit maksma läinud Pekingi olümpiamängudest.
Olümpiamängudeni on jäänud vähem kui kuu,
kuid Pekingi kohal ripuvad endiselt sudupilved, kuigi õhu kvaliteet näitab
väikesi paranemise märke.
Peale 9. augustil toimunud ameerika turisti
hukkumisega lõppenud rünnakut on paljud ameeriklased Hiinasse tuleku suhtes
kartlikud kuid see ei takista neil tulemist.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.