Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu
(EMSA) pressikonverentsil teatati, et Tallink ei hooli oma töötajatest ja
palgaläbirääkimiste asemel hoopis survestab neid.
“Tallink investeerib väljapoole laevandust, hotellidesse ja mujale. Kuid Eesti lipu all sõitvad meremehed, töötajad kannatavad. Me ei ole sellega rahul. Tallinkil on venitamistaktika ja nad ei käitu mõistlikult. Enn Pant on öelnud, et see on ametiühingute mäng, kuid see ei ole seda. See puudutab töötajaid,” lausus pressikonverentsil EMSA aseesimees Jüri Lember.
“Hetkel arenguid pole olnud ja esmaspäevaks plaanitud streik on jõus. See hõlmab laevu, mis on sadamas, mitte merel,” lausus Lember.
“Läbirääkimiste asemel Tallink hoopis survestab oma töötajaid, inimesed pannakse fakti ette, kas töökoht või ametiühing,” lausus EMSA esimees Kaia Vask.
“Tahame palgalepet ja selle streigi kavandame hoiatuseks. Streigi eesmärgiks pole ettevõttele kahju tekitada. Streik on vabatahtlik, kuid me tegime suurematel laevadel küsitluse ning 60% inimestest oli allkirjaga nõus seda toetama,” lausus Lember. “Loodame, et juhtkonna poolt tehakse meile pakkumine enne streiki. Praegune palgalepe kehtib 1.septembrini. Meie praegune palganõue pole Tallinkile üle jõu käiv, 158 miljonit on see praegu kokku koos sotsmaksuga,” märkis Lember.
Tema sõnul kahjustab madal palk ja firma hooletu suhtumine oma töötajatesse ka teeninduskultuuri, põhjustab kaadrivoolavust ning võib isegi olla mereohutuse seiskohast ohtlik.”Tööandja väidab meile, et streik on ebaseaduslik, kuid seda saab väita vaid kohus. Kui nad tõesti nii arvavad, siis pöördugu kohtusse,” lausus Lember.
Lemberi sõnul pole Tallink oma teadaannetes kusagil maininudki palgakokkulepet või pooleliolevaid läbirääkimisi. “Kolmanda kvartali majandusaasta aruandes polnud juttugi sellest, et palgaläbirääkimised on pooleli. See peaks olema kajastatud ka börsiteadetes, aktsionärid peaksid seda teadma. Meie ootame nüüd Tallinki seisukohta,” lisas Lember.
Eile otsustasid Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) juhatus ja Tallinki usaldusisikud kuulutada välja tunniajaline hoiatusstreik AS Tallink Grupi poolt opereeritavatel laevadel, kui Tallink ei täida ametiühingu esitatud palgatõusu nõuet. EMSA nõuab töötajate võrdset kohtlemist Eesti lipu all sõitvatel laevadel. Tulenevalt 2006. aastal Superfastidele sõlmitud palgaleppest erinevad sama tööd tegevate laevapere liikmete palgad sõltuvalt ametikohast ühingu teatel 20 – 200%.
Seotud lood
Täna toimuv Eesti Meremeeste Sõltumatu
Ametiühingu ja Tallinki usaldusisikute korraldatav streik pole Tallinki aktsia
hinda tõstnud ega langetanud.
Tallink Grupi nõukogu liikmed Ain
Hanschmidt ja Kalev Järvelill ei osanud ega tahtnud täna toimunud streiki
kommenteerida.
Täna otsustasid Eesti Meremeeste Sõltumatu
Ametiühingu (EMSA) juhatus ja Tallinki usaldusisikud kuulutada välja
tunniajaline hoiatusstreik AS Tallink Grupi poolt opereeritavatel laevadel, kui
Tallink ei täida ametiühingu esitatud palgatõusu nõuet.
Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu
(EMSA) aseesimees Jüri Lember kinnitas, et Tallinki juhtkond pole teinud
pakkumist, mis võiks streigi ära jätta.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.