Investorid teatasid ühel häälel, et pärast
Kommest Auto majandustulemuste nägemist kadus neil igasugune soov ettevõtet
osta, kirjutas dv.ee, lisaks viskas ettevõte vältimatu pankroti eel südametult
ukse taha hulga töötajaid.
Vastavalt palgalehtedele võlgneb Kommest Auto 15. juuli seisuga oma endistele töötajatele 145 000 krooni ning inimeste lootus seda raha kätte saada muutub üha hapramaks.
Dv.ee toimetusse tuli Kommest Auto endine töötaja Sergei Fomin, kes sattus koos kaheksa töökaaslasega koondamise alla. 14. juulil teatas Kommesti omanik Toomas Rüütman neile, et firma plaanib koondada üheksa inimest. Järgmisel päeval kirjutasid töötajad alla dokumendile, et lõpetavad töölepingu seoses firma ümberkorraldamisega.
Paberi järgi garanteeris Kommest neile 3+3 kuu keskmise töötasu, kompensatsiooni kasutamata puhkusepäevade eest ning juulikuu lõpparve. Raha pidi välja makstama hiljemalt 15. juulil, kuid ükski koondatutest pole siiani sentigi saanud.
Piinlik, et Kommestis üheksa aastat töötanud Fomin ning teised töötajad langesid sellise planeeritud pettuse ohvriks, kirjutas dv.ee.
"Kõik üheksa inimest jooksevad tõe otsinguil üksmeelselt töövaidluskomisjoni ning juristide vahet. Anda kohtusse, nagu ma aru saan, pole mõtet, kuna kohtuprotsess venib aastatele, siis tagastatakse kõik dokumendid ning öeldakse tere hommikut. Vaat selline loll situatsioon," rääkis Sergei Fomin.
"Meie avaldust töövaidluskomisjoni ei võetud, kuna summa ületab 50 000 krooni. Kohtusse pöördumiseks on aga vaja raha. Kes aitaks?" kurtis Kommestis töötanud mehe abikaasa.
"Kommest viskab halastamatult oma töötajad välja. Samas jätkavad firma omanikud äri ajamist teise nime all. Võib-olla oleks aeg prokuratuuri tähelepanu Kommesti omanikele juhtida?" oli Fomin nördinud.
Eesti Ametühingute Keskliidu juht Nelli Loomets kordas tööinspektsiooni öeldut: "Töövaidluskomisjon ei võta tõesti vastu kaebusi, kui summa ületab 50 000 krooni." Tema soovitas koondatutel julgelt kohtusse pöörduda ja lisas, et neil tasuks nõuda väljamaksega venitatud päevade eest ka viivist. Kohtusse minekuks on koondatuil aega neli kuud. Kohe pärast hagi sisseandmist tuleks neil nõuda ka selle kohtulikku tagamist.
Sergei Fomini sõnul praktiseerib Kommest uut taktikat ka klientide teenindamisel. Kommestist ostetud Peugeot'dele garantiiremonti enam ei tehta, kuna firma jäi litsentsist ilma. "See on ju absurd," kommenteeris mees, kelle sõnul jäeti Eesti arvukad Peugeot'-omanikud nüüd saatuse hooleks.
Seotud lood
Endise autokaupmehe Toomas Rüütmanni juhitava ühistu Polli Fruit vastu esitati kohtusse avaldus pankroti väljakuulutamiseks.
AS Kommest Auto juhatuse liikme Toomas
Rüütmanni sõnul on tal hea meel, et taanlased on usaldanud eestlasi ja suur osa
nende komplekteeritud meeskonnast pärineb Kommest Autost.
Vanemuise teater sõlmis kokkuleppe, mille
alusel sai teatri ametlikuks suurtoetajaks Eestis Nissani, Subaru ja Chevrolet’
autode müügiga tegelev Markko Märtinile kuuluv firma Autospirit, teatas
teater.
Kommest Auto enampakkumine
ei õnnestunud ka teisel katsel, nüüd korraldab advokaadibüroo Sorainen ka
kolmanda enampakkumise, lisaks läheb enampakkumisele veel teinegi Rüütmani
ettevõte.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.