OÜ Hansaklaasi asutaja ja osanik Ülle Kull
ütles, et ühest küljest vahendite puudumine takistab ettevõttel eksportida, kuid
samas soovib ta ka jääda väikseks ja mobiilseks tegijaks.
Kull märkis, et Hansaklaas ei tegele ekspordiga, kuna ettevõte on väike. „Eksport nõuab seda, mida eksportida rohkem,“ lisas ta. „Minu firmas seab takistusi vahendite puudumine, et tootmist suurendada,“ tunnistas väikeettevõtja.
„Me ei taha teha firmat suuremaks ja rohkem töötajaid. Tahame olla väikesed, lihtne atraktiivne, hästi mobiilne,“ rääkis Kull.
„Teisest küljest tegeleme kunstitoodetega ja ei saagi massi lubada,“ lisas ta. „Mida rohkem on töötajaid, seda rohkem on kulusid. Säästa kulusid - seetõttu ei soovi tegevust suurendada,“ sõnas Kull.
Eesti riigilt ootab Kull rohkem info andmist ja ettevõtjate toetamist. „Kui kusagile minnakse, siis võetakse ikka suurettevõtete juhid kaasa. Väikeettevõtjal on tööd palju ja pole aega ennast pressida. Kaasa võtta kasvõi messiboksi koss flaieritega,“ rääkis ta.
OÜ Hansaklaasi põhitegevusala on meenete, kunstiesemete ja -tarvete jaemüük.
Seotud lood
Täna majandusministeeriumis tutvustatud
uuringust „Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“
selgus, et väikesed ja keskmised ettevõtted ekspordivad varasemast vähem, ent
samas on selliste firmade juhid nooremad ja haritumad kui kolm aastat
tagasi.
Tänasel uuringu „Väikese ja keskmise
suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“ tutvustusel ütles majandus- ja
kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et haridusministeeriumiga tehakse
koostööd ettevõtluse õppe saamiseks igasse Eesti kooli - inimene
peaks juba noorena teadma, et ainult palgatöö pole võimalus.
"Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete
arengusuundumused 2008“ uuringust selgus, et tippspetsialistide ning
juhtide leidmine on muutunud väikeste ja keskmise suurusega ettevõtetele
keerukamaks, kuna praegune aeg nõuab paremini haritud ning mitmekülgsemate
oskustega juhte.
Uuringust "Väikese ja keskmise suurusega
ettevõtete arengusuundumused 2008“ selgus, et keskmise suurusega ettevõtted
kardavad kaasata ettevõttevälist investorit, samas aga välisosalust omavate
firmade seas on kaks korda enam eksportijaid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.