"Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete
arengusuundumused 2008“ uuringust selgus, et tippspetsialistide ning
juhtide leidmine on muutunud väikeste ja keskmise suurusega ettevõtetele
keerukamaks, kuna praegune aeg nõuab paremini haritud ning mitmekülgsemate
oskustega juhte.
Uuringufirma Saar Poll juht Andrus Saar tutvustas uuringu tulemusi, et töötajate leidmise võimalused on 2005. aastaga võrreldes paljudes aspektides oluliselt halvenenud.
„Antud väide kehtib ainult osa töötajaskonna kategooriate suhtes. Mure, kuidas leida lihttöölisi, oskus-või käsitöölisi ja teenindus- ja müügitöötajaid on varasemaga võrreldes vähenenud.“
„Tõenäoliselt väljendub selles äsjane hoiakumuutus, mis on aset leidnud viimastel kuudel, mil töötajate otsimine on lihtsustunud tänu asjaolule, et ettevõtted tõmbavad oma tegevust kokku ja tööpuudus on suurenemas,“ lisas ta.
„Tippspetsialistide ning juhtide leidmine on muutunud väikeste ja keskmise suurusega ettevõtetele (VKE) kolme aasta taguse perioodiga võrreldes tunduvalt keerukamaks. Praegune aeg nõuab tõenäoliselt märksa paremini haritud ning mitmekülgsemate oskustega juhte kui varasematel aegadel,“ rääkis Saar.
Uuringust selgus, et VKE tegevjuhid on muutunud haritumaks. Kolme aasta jooksul on toimunud muutused ka tegevjuhtide soolistes proportsioonides. Tippjuhtkonnas on vähenenud meeste osakaal.
„Ettevõtjad on muutunud oluliselt nooremaks. Põhiosa ettevõtjate vanus on kuni 39 aastat,“ märkis Saar ja lisas, et VKEde juhtide seas on tugevalt vähenenud üle 60 aastaste osakaal.
„Suurenenud on ka kõrgema majandusharidusega juhtide osakaal ettevõtete juhtkondades,“ ütles ta.
Seotud lood
Täna majandusministeeriumis tutvustatud
uuringust „Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“
selgus, et väikesed ja keskmised ettevõtted ekspordivad varasemast vähem, ent
samas on selliste firmade juhid nooremad ja haritumad kui kolm aastat
tagasi.
Tänasel uuringu „Väikese ja keskmise
suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“ tutvustusel ütles majandus- ja
kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et haridusministeeriumiga tehakse
koostööd ettevõtluse õppe saamiseks igasse Eesti kooli - inimene
peaks juba noorena teadma, et ainult palgatöö pole võimalus.
OÜ Hansaklaasi asutaja ja osanik Ülle Kull
ütles, et ühest küljest vahendite puudumine takistab ettevõttel eksportida, kuid
samas soovib ta ka jääda väikseks ja mobiilseks tegijaks.
Uuringust "Väikese ja keskmise suurusega
ettevõtete arengusuundumused 2008“ selgus, et keskmise suurusega ettevõtted
kardavad kaasata ettevõttevälist investorit, samas aga välisosalust omavate
firmade seas on kaks korda enam eksportijaid.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele