Uuringust "Väikese ja keskmise suurusega
ettevõtete arengusuundumused 2008“ selgus, et keskmise suurusega ettevõtted
kardavad kaasata ettevõttevälist investorit, samas aga välisosalust omavate
firmade seas on kaks korda enam eksportijaid.
“Keskmise suurusega ettevõtted eelistavad oma arengu turgutamisel kasutada pigem pangalaenu, kui et kaasata ettevõttevälist investorit,” ütles küsitluse läbi viinud uuringufirma Saar Poll juht Andrus Saar.
“Ettevõttevälist investorit ei soovita kaasata põhjusel, et kardetakse kaotada kontroll ettevõtte tegevuse üle - 34% ettevõtetest,“ rääkis Saar.
„23% juhtumitel märgivad ettevõtjad, et selleks võivad olla probleemid, mis on seotud kasumi jaotamisega. 20% ettevõtete puhul märgitakse probleeme, mis seostuvad ebasobivate ootustega tuleviku või tegutsemispõhimõtete suhtes. 16% ettevõtjaid kardab liigsete nõudmiste/piirangute esitamist,“ rääkis ta.
“Ekspordiga tegeleb 30% väikeste ja keskmise suurusega ettevõtetest. Teistest märksa rohkem ekspordivad oma tooteid tööstusettevõtted, hulgimüügis ja sides ning veonduses tegutsevad ettevõtted," selgus uuringust.
"Välisosalust omavate firmade seas leiame kaks korda rohkem ekspordiga tegelevaid ettevõtteid kui ainult kodumaise osalusega firmade hulgas," ütles Saar.
Saar tõi uuringust välja, et regiooniti on olukord äärmiselt erinev. Kõige rohkem leiab eksportivaid ettevõtteid Tallinnast (40%) ja Põhja-Eestist (32%). Kõige vähem leiab eksportivaid ettevõtteid Kirde-Eestist. Vaid 15% sealsetest ettevõtetest müüb oma kaupa, tooteid välismaale.
Seotud lood
Täna majandusministeeriumis tutvustatud
uuringust „Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“
selgus, et väikesed ja keskmised ettevõtted ekspordivad varasemast vähem, ent
samas on selliste firmade juhid nooremad ja haritumad kui kolm aastat
tagasi.
Tänasel uuringu „Väikese ja keskmise
suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“ tutvustusel ütles majandus- ja
kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et haridusministeeriumiga tehakse
koostööd ettevõtluse õppe saamiseks igasse Eesti kooli - inimene
peaks juba noorena teadma, et ainult palgatöö pole võimalus.
OÜ Hansaklaasi asutaja ja osanik Ülle Kull
ütles, et ühest küljest vahendite puudumine takistab ettevõttel eksportida, kuid
samas soovib ta ka jääda väikseks ja mobiilseks tegijaks.
"Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete
arengusuundumused 2008“ uuringust selgus, et tippspetsialistide ning
juhtide leidmine on muutunud väikeste ja keskmise suurusega ettevõtetele
keerukamaks, kuna praegune aeg nõuab paremini haritud ning mitmekülgsemate
oskustega juhte.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele