• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 27.08.08, 16:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: väikeettevõtja kardab investorit

Uuringust "Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“ selgus, et keskmise suurusega ettevõtted kardavad kaasata ettevõttevälist investorit, samas aga välisosalust omavate firmade seas on kaks korda enam eksportijaid.
“Keskmise suurusega ettevõtted eelistavad oma arengu turgutamisel kasutada pigem pangalaenu, kui et kaasata ettevõttevälist investorit,” ütles küsitluse läbi viinud uuringufirma Saar Poll juht Andrus Saar.
“Ettevõttevälist investorit ei soovita kaasata põhjusel, et kardetakse kaotada kontroll ettevõtte tegevuse üle - 34% ettevõtetest,“ rääkis Saar.
„23% juhtumitel märgivad ettevõtjad, et selleks võivad olla probleemid, mis on seotud kasumi jaotamisega. 20% ettevõtete puhul märgitakse probleeme, mis seostuvad ebasobivate ootustega tuleviku või tegutsemispõhimõtete suhtes. 16% ettevõtjaid kardab liigsete nõudmiste/piirangute esitamist,“ rääkis ta.
“Ekspordiga tegeleb 30% väikeste ja keskmise suurusega ettevõtetest. Teistest märksa rohkem ekspordivad oma tooteid tööstusettevõtted, hulgimüügis ja sides ning veonduses tegutsevad ettevõtted," selgus uuringust.
"Välisosalust omavate firmade seas leiame kaks korda rohkem ekspordiga tegelevaid ettevõtteid kui ainult kodumaise osalusega firmade hulgas," ütles Saar.
Saar tõi uuringust välja, et regiooniti on olukord äärmiselt erinev. Kõige rohkem leiab eksportivaid ettevõtteid Tallinnast (40%) ja Põhja-Eestist (32%). Kõige vähem leiab eksportivaid ettevõtteid Kirde-Eestist. Vaid 15% sealsetest ettevõtetest müüb oma kaupa, tooteid välismaale.

Seotud lood

Uudised
  • 27.08.08, 14:49
Uuring: eksportivate väikeettevõtete arvu vähenemine on probleem
Täna majandusministeeriumis tutvustatud uuringust „Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“ selgus, et väikesed ja keskmised ettevõtted ekspordivad varasemast vähem, ent samas on selliste firmade juhid nooremad ja haritumad kui kolm aastat tagasi.
Uudised
  • 27.08.08, 15:01
Parts: ettevõtluse õpet peaks saama igas Eesti koolis
Tänasel uuringu „Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“ tutvustusel ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et haridusministeeriumiga tehakse koostööd ettevõtluse õppe saamiseks igasse Eesti kooli - inimene peaks juba noorena teadma, et ainult palgatöö pole võimalus.
Uudised
  • 27.08.08, 18:30
Väikeettevõtja: vahendite puudumine takistab tootmise suurendamist
OÜ Hansaklaasi asutaja ja osanik Ülle Kull ütles, et ühest küljest vahendite puudumine takistab ettevõttel eksportida, kuid samas soovib ta ka jääda väikseks ja mobiilseks tegijaks.
Uudised
  • 27.08.08, 17:36
Uuring: tippspetsialistide ja juhtide leidmine on üha keerukam
"Väikese ja keskmise suurusega ettevõtete arengusuundumused 2008“ uuringust selgus, et tippspetsialistide ning juhtide leidmine on muutunud väikeste ja keskmise suurusega ettevõtetele keerukamaks, kuna praegune aeg nõuab paremini haritud ning mitmekülgsemate oskustega juhte.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele